آشیان مهر تنکابن

ساخت وبلاگ

به گزارش واحد مرکزی خبر ،آقای احمدی نژاد در دهمین اجلاس روز جهانی مساجد افزود: نبرد اساسی و سنگین اقتصادی ازجانب دشمن صورت گرفته و همه مدیران و مسئولان هم بی سر و صدا تمام توان خود را بسیج کرده اند و در حال مقابله هستند.
 وی با بیان اینکه فعالیت دولت و مراکز تصمیم گیری اقتصادی لحظه ای و شبانه روزی است گفت: در حال حاضر نمی خواهم جزئیات را توضیح دهیم چرا که اگر توضیح دهم دو گروه استفاده می کنند که یکی از آنان دشمنان و دیگری بعضی سوءاستفاده چی های داخلی اند که یک مقدار از دست ما در رفته اند و آن هم به خاطر همراهی نکردن برخی هاست.
 رئیس جمهور با بیان اینکه از مشکلات اقتصادی اخیر با همکاری ملت و به فضل الهی عبور خواهیم کرد افزود: اطمینان می دهم دولت سر سوزنی از حقوق ملت ، آرمان های انقلاب و ارزش ها و اصول عقب نشینی نخواهد کرد.
 آقای احمدی نژاد با بیان اینکه دشمنان بدانند این راه یک طرفه نیست تصریح کرد: آنها ضربه ای می زنند و ضربه ای نیز نوش جان می کنند و بدانند خیلی وقت ها این ضربه سنگین تر خواهد بود.
 رئیس جمهور گفت: دعوت ما به همدلی و همکاری در جهان است اما آنها نمی خواهند این همکاری صورت گیرد و یکی از علت های آن این است که می بینند ایران به مانند فنری در حال رسیدن به قله است به همین خاطر نمی توانند پیشرفت معجزه آسای ایران را باور کنند.
 آقای احمدی نژاد به بیان اقدامات اقتصادی صورت گرفته از ابتدای دولت نهم اشاره کرد و گفت: اول سال 84 ظرفیت تولید سیمان کشور 33 میلیون تن بود و هم اکنون به بیش از 76 میلیون تن رسیده است و تا پایان سال 7 میلیون تن دیگر هم اضافه می شود.
 رئیس جمهور افزود: در ابتدای سال 84 ظرفیت تولید فولاد در کشور 10 میلیون تن بود که هم اکنون به 21 میلیون تن رسیده است.
 آقای احمدی نژاد افزود: بیش از کل تاریخ آموزش و پرورش در این دو دولت مدرسه و به اندازه تاریخ کشور فضای دانشگاهی ساخته شده است.
 رئیس جمهور همچنین با ارائه گزارشی از صادرات غیر نفتی گفت: در اول انقلاب صادرات غیر نفتی کشور 700 میلیون دلار بود و در سال 84 به 7 و 2 دهم میلیارد دلار رسید در حالی که در حال حاضر این رقم به 53 میلیارد دلار رسیده است.
 آقای احمدی نژاد افزود: در سال 84 میزان تولید محصولات کشاورزی 86 میلیون تن بود و در حال حاضر این رقم به 120 میلیون تن رسیده است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : احمدی نژاد,برنامه دولت برای مبارزه با گرانی ها, نویسنده : مدیر amt بازدید : 580 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 14:22

به نقل از سايت باشگاه پرسپوليس، محمد رويانيان در اين احکام، آقايان ابراهيم آشتياني، حميد درخشان، افشين پيرواني و رضا وطنخواه را به عنوان اعضاي کميته فني منصوب کرد.

 همچنين علي پروين نيز در حکمي به عنوان رئبس کميته فني انتخاب شد.

 بر همين اساس رويانيان در احکامي ديگر ايرج پازوکي را به عنوان مدير امور پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس و محمد جمعه‌اي را به عنوان مشاور مدير عامل منصوب کرد

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : پرسپولیس, نویسنده : مدیر amt بازدید : 500 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 14:16

دوازدهمین دوره لیگ برتر از فردا شب آغاز می‌شود و ستارگان میلیاردی فوتبال دوباره گام به مستطیل سبز می‌گذارند.

آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، یعنی آغاز شور و نشاط و هیجان در جامعه. فوتبالدوستان مشتاقانه منتظر آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر هستند و شاید به دلیل همین علاقمندی است که فدراسیون تاریخ و آمار، لیگ برتر ایران را با تمام محدودیت‌های سخت‌افزاری‌اش بالاتر از لیگ‌های معتبری چون جی‌لیگ ژاپن یا کی‌لیگ کره جنوبی در آسیا قرار داده و هجدهمین لیگ معتبر جهان دانسته است. با این حال فوتبالدوستان ایرانی با دیدن رقابت‌های یورو 2012 انتظار و توقع‌شان از لیگ برتر بالاتر رفته و دوست دارند شاهد بازی‌های فنی و زیبا باشند.

دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی هم دارد که مهم‌ترین آن عدم توافق فدراسیون فوتبال و صدا و سیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی است. برای فوتبالدوستان ایرانی حتی تصورش هم غیرممکن است که مسابقات دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به طور زنده و مستقیم از تلویزیون پخش نشود. مگر می‌شود آخر هفته را بدون فوتبال تلویزیونی سر کرد؟! یعنی حسرت دیدن ستاره‌های میلیاردی و ملی‌پوش ایران بر دل فوتبالدوستان باقی‌ می‌ماند و آنها باید به جای پخش مستقیم بازی‌ها، سی‌دی مسابقات را بخرند و چند روز بعد آن را تماشا کنند؟!

فعلا که فدراسیون و صداوسیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی به بن‌بست خورده‌اند و مسئولان فدراسیون روی حرف خود که صداوسیما باید حق واقعی فوتبال را بدهد، پافشاری می‌کنند. اگر همانند خیلی از مواقع کدخدامنشی در کار نباشد، خبری از پخش مستقیم نخواهد بود و اگر این‌گونه شود باید سی‌دی‌های مسابقات را از سوپرمارکت‌ها تهیه کرد. این مسائل باعث شده شاهد آغاز خاص‌ترین دوره لیگ برتر باشیم.

نگاهی به 9 دیدار لیگ برتر می‌اندازیم، به امید اینکه مسابقات از تلویزیون پخش شود و صداوسیما با دادن حق واقعی فوتبال آن هم در حالی که برای سریال‌های گاها کم‌مخاطب میلیاردها تومان خرج می‌کند؛ خودش را از پخش پربیننده‌ترین برنامه‌اش و مردم را از داشتن تفریحی سالم و سرگرم کننده محروم نکند.

* نفت آبادان - پرسپولیس؛ نبرد مربیان پرتغالی در برزیل ایران!

نفت آبادان فصل گذشته با 43 امتیاز در رده دهم و دو پله بالاتر از پرسپولیس 42 امتیازی قرار گرفت. بدترین رتبه تاریخ پرسپولیس در لیگ یازدهم با مصطفی دنیزلی به دست آمد که به هواداران قول داده بود فصل بعد نتایج مطلوبی بگیرد و ناکامی‌ها را جبران کند اما خیلی زود پشیمان شد و به کشورش برگشت تا سرخپوشان با وجود جذب ستاره‌های ملی‌پوشی چون کریم انصاری‌فرد، سیدجلال حسینی، محسن‌بنگر، شهاب گردان و ... در فصل نقل و انتقالات، مدت‌ها بدون سرمربی تمرین کنند. در نهایت مانوئل ژوزه پرتغالی که لقب فرگوسن مصر را یدک می‌کشد به پرسپولیس آمد.

هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظرند تا پرسپولیس مدل 91 را ببیند؛ یک پرسپولیس کهکشانی. ستارگان سرخ در شهری که به برزیل ایران شهرت دارد باید به میدان بروند.

هدایت نفت آبادان را هم کاستای پرتغالی بر عهده دارد و باید دید نبرد دو مربی پرتغالی در برزیل ایران چه نتیجه‌ای در بردارد. اگر پرسپولیس برنده نباشد شرایط کار را برای مانوئل ژوزه سخت‌ می‌کند. فصل گذشته هواداران پرسپولیس خاطره تلخی از آبادان داشتند و تیم‌شان 4 بر 2 شکست خورد، البته دیگر میثاق معمارزاده در پرسپولیس و فونیکه‌سی در نفت نیستند و شاید بازی نتیجه دیگری داشته باشد.

* فجرسپاسی- ذوب آهن؛ نبرد مربیان اصفهانی

 فجرسپاسی تیمی قابل احترام که همواره با اتکا به بازیکنان جوان در لیگ برتر حضور داشته امسال هم همان شرایط گذشته را دارد. مسئولان فجر می‌گویند با توکل به خدا و غیرت و تعصب برابر تیم‌های میلیاردی بازی خواهند کرد، البته اولین حریف آنها اکنون دیگر تیم پولداری نیست. با این حال جدال دو مربی اصفهانی دیدنی خواهد بود. رسول کربکندی که هدایت ذوب آهن را برعهده دارد و محمود یاوری که مسن‌ترین مربی لیگ برتر است.

* صبای قم - پیکان؛ بازگشت گواردیولا با پیکان به قم!

جدایی عبدالله ویسی از صبا بسیار جنجالی و پرماجرا شد. سرمربی سابق صبا حتی برای اثبات حرف‌هایش متن قراردادش را منتشر کرد و نبرد رسانه‌ای و لفظی شدیدی بین او و رمضان‌بیگی مدیرعامل باشگاه صبا رخ داد. البته این دو در اردوی تدارکاتی در اردبیل با هم آشتی کردند ولی حساسیت‌ها همچنان باقی است.

عبدالله ویسی که به گواردیولای ایرانی شهرت دارد خیلی زود و با پیکان به قم برگشت تا شاهد مسابقه‌ای حیثیتی باشیم. یحیی ‌گل‌محمدی که جانشین ویسی در صبا شده باید جوان‌ترین و درعین حال موفق‌ترین مربی فصل گذشته را شکست دهد. ویسی انگیزه‌های زیادی برای پیروزی برابر تیم سابقش دارد همان طوری که مسئولان باشگاه صبا دوست دارند در شهر خودشان پیکان سواری کنند و سه امتیاز را بگیرند.

* گهر زاگرس- ملوان؛ بازی در شهر بی‌طرف

 گهر زاگرس تیم شگفتی‌ساز فصل گذشته لیگ یک بود که توانست با حداقل امکانات به لیگ برتر صعود کند. شهر دورود و استان لرستان با تمام اشتیاق و علاقمندی به فوتبال استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارد به همین دلیل و به اجبار تیم گهر در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان حریفانش خواهد بود.

گهر داود مهابادی سرمربی فصل قبل خود را ندارد و مهدی ‌تارتار جای او را گرفته است در حالی که ملوان با همان کادر فنی فصل گذشته و با حضور بازیکنانی چون پژمان نوری، حسین بادامکی و مازیار زارع قدرتمندتر از گذشته به مصاف گهر می‌رود. حسین هدایتی اکنون مالک باشگاه ملوان است و می‌خواهد خاطرات تلخ استیل آذین در لیگ برتر را از اذهان عمومی پاک کند. اولین حریف ملوان یک تیم ناشناخته است تیمی که تارتار گفته می‌خواهد شگفتی ساز لیگ شود.

* نفت تهران - راه آهن؛ دایی و راه‌آهنی که پرواز می‌کند!

نفت تهران فصل گذشته با حسین فرکی شگفتی ساز شد و با بازیکنان جوان و گمنام در پله پنجم قرار گرفت. فرکی اکنون از نفت به فولاد رفته و منصور ابراهیم‌زاده سرمربی سابق ذوب آهن که در کارنامه‌اش نایب‌قهرمانی آسیا و لیگ را دارد هدایت نفت را برعهده گرفته است. ابراهیم‌زاده باید برابر تیمی بازی کند که اکنون دیگر هیچ نشانی از راه آهن قبل ندارد. مالکان جدید این باشگاه از یک شرکت هواپیمایی هستند و علی دایی را همچنان حفظ کرده‌اند. باید دید راه آهنی که پرواز می‌کند با دایی می‌تواند بهتر از فصل قبل نتیجه بگیرد یا دایی و راه آهن مثل فصل گذشته برای سقوط نکردن می‌جنگند.

* استقلال - آلومینیوم هرمزگان؛ برخورد کهکشان آبی در روز سکونشینی امیر و اکبر!

استقلال با امیر قلعه نویی سرمربی محبوب هوادارانش وارد مسابقات می‌شود هرچند او در دو بازی اول لیگ محروم است و باید تیمش را از روی سکوها هدایت کند. با این حال حضور قلعه‌نویی در ورزشگاه قطعا تماشاگران زیادی را به ورزشگاه می‌کشاند. اولین حریف آبی‌ها تیم تازه لیگ برتری شده آلومینیوم هرمزگان است که اکبر میثاقیان هدایتش را برعهده دارد. مربی‌ای که به قول قلعه‌نویی باطراوت است.

میثاقیان هم مثل قلعه‌نویی محروم است و باید کنار دست سرمربی آبی‌ها روی سکو بنشیند. روی کاغذ استقلال برنده این بازی به نظر می‌رسد اما نباید فراموش کرد که تیم‌های قلعه‌نویی همیشه لیگ را بد شروع و خوب تمام می‌کنند بنابراین شاید آلومینیوم شگفتی‌ساز هفته اول شود. برخورد کهکشان آبی با آلومینیوم در نوع خود جالب توجه است.

* داماش گیلان - فولاد خوزستان؛ نبرد فرکی و هرندی

 داماش بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ دوازدهم است، تیمی که عابدینی مدیرعاملش می‌گوید شاید اولین تیمی باشد که به دلیل مشکلات مالی از لیگ کنار بکشد. وضعیت مالکیت باشگاه نیز همچنان در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد اما با این حال امید هرندی مدعی است که اگر چه بی‌پول هستند اما به عشق مردم و به حمایت مردم رشت، فولاد را شکست می‌دهند. فولاد هم با حسین فرکی می‌خواهد گام اول را محکم بردارد. فولاد فصل گذشته با مجید جلالی چهاردهم شد و داماش با وجود تمامی مشکلاتش روی پله هفتم ایستاد ولی اکنون هر دو تیم تغییرات زیادی داشته‌اند.

* تراکتورسازی - سایپا؛ تقوی مقابل یک پرتغالی دیگر

 تراکتورسازی نایب قهرمان فصل قبل میزبان تیمی است که سرمربی‌اش عوض نشده و بازیکنان جدیدی را هم جذب کرده است. تنها تغییر سایپا نسبت به فصل گذشته حضور محمد خرمگاه به عنوان مدیر فنی است و شاید برای اولین بار در فوتبال ایران است که مدیر فنی یک تیم اختلاف سنی زیادی با سرمربی تیمش ندارد. ضمن اینکه خرمگاه تجربه سرمربیگری در لیگ برتر را هم نداشته است. با این شرایط شاگردان مجتبی تقوی باید به مصاف مردان تونی اولیویرای پرتغالی بروند. حضور پرشمار و پرشور تبریزی‌ها در ورزشگاه می‌تواند عرصه را بر نارنجی‌پوشان سایپا تنگ کند. نایب قهرمان می‌خواهد با برد لیگ را شروع کند اما سایپا هم حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود.

* سپاهان اصفهان - مس کرمان؛ دربی صنعتی

 قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر اگر چه نسبت به گذشته بازیکنان اسمی و تاثیرگذار کمتری دارد اما همچنان قطب زرد فوتبال ایران است. کرانچار سرمربی موفق فصل گذشته در سپاهان باقی‌مانده اما ستارگانی چون جانواریو، سزار و حسینی از سپاهان رفته‌اند. حریف زردپوشان اصفهانی مس کرمان است؛ تیمی که بازیکنان خوب و ممتازی جذب کرده و ابراهیم قاسمپور هم که فصل گذشته این تیم را از خطر سقوط نجات داد همچنان هدایتش را برعهده دارد. دیدار این دو تیم متمول در واقع یک دربی صنعتی است که نتیجه‌اش برای مدیران ارشد دو باشگاه و حتی دو شرکت صنایع مس و فولاد مبارکه سپاهان مهم‌تر از نتایج دیگر بازی‌های لیگ است.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

هفته اول: هفته تکریم و تعظیم ماه مبارک رمضان و روزه واجب الهی

پنجشنبه 29/4/91

نفت آبادان - پرسپولیس- ساعت 20:45- ورزشگاه تختی آبادان

 فجر سپاسی - ذوب آهن- ساعت 20:30- نام ورزشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد

 صبای قم - پیکان- ساعت 20:45- ورزشگاه یادگار امام قم

 گهر دورود - ملوان- ساعت 20:45- ورزشگاه انقلاب کرج

 نفت تهران - راه آهن- ساعت 20:45- ورزشگاه دستگردی

جمعه 30/4/91

استقلال - آلومینیوم هرمزگان- ساعت 22- ورزشگاه آزادی

 داماش - فولاد خوزستان- ساعت 21:15- ورزشگاه شهید عضدی رشت

 تراکتورسازی - سایپا- ساعت 20:15- ورزشگاه یادگار امام تبریز

 سپاهان - مس کرمان- ساعت 20:45- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

 

http://www.90tv.ir/node/129950 آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : هفته اول لیگ دوازدهم, نویسنده : مدیر amt بازدید : 533 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 14:15

چک یک میلیاردی اسپانسر استقلال برگشت خورد/ بحران مالی در آستانه لیگ
چک یک میلیارد تومانی حامی مالی باشگاه استقلال که قرار است در طول فصل 9 میلیارد تومان به آبی پوشان کمک کند، امروز پاس نشد تا بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم در آستانه شروع لیگ دوازدهم با نگرانی بزرگی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که مسئولان باشگاه استقلال امیدوار بودند با دریافت بخش اول قراردادشان با حامی مالی این باشگاه، بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند، چک یک میلیارد تومانی که از سوی این حامی به استقلالی ها داده شده بود، امروز چهارشنبه نقد نشد.

علی صلاحی، معاون اقتصادی باشگاه استقلال روز سه شنبه در مورد اسپانسر 9 میلیارد تومانی استقلال به خبرنگار مهر گفت: 9 میلیارد تومانی که حامی جدید باشگاه استقلال متعهد به پرداخت آن شده، در مراحل مختلف در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد. اولین مرحله پرداخت آن که یک میلیارد تومان است، طی چکی به تاریخ 28 /4/1391 در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته است و هشت میلیارد تومان دیگر نیز طی چهار مرحله پرداخت خواهد شد که آخرین موعد پرداخت آن در تاریخ 30/1/92 خواهد بود.

وی در خصوص تعهدات باشگاه استقلال به این شرکت تجاری که حامی مالی آبی پوشان است، گفت: قرار است تبلیغات روی پیراهن تیم استقلال به مدت یک فصل به صورت انحصاری در اختیار این شرکت تجاری قرار گرفته و 80 درصد از فضاهایی که در اختیار باشگاه استقلال است، مانند کمپ، محل تمرینات، محل اردوها و ... نیز به تبلیغ برند، خدمات و محصولات این شرکت تجاری اختصاص پیدا کند.

جواد نکونام که قرار بود بخش اول قرارداد خود را از محل این چک یک میلیارد تومانی دریافت کند، با پاس نشدن این چک از استقلال دورتر شد  و حالا مشخص نیست آینده او و آبی پوشان به کجا خواهد انجامید.

علی صلاحی معاون اقتصادی باشگاه استقلال عصر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید نقد نشدن چک اول حامی مالی این باشگاه گفت: مسئول مالی این اسپانسر امروز با باشگاه تماس گرفت و اعلام کرد استقلالی ها می توانند روز پنجشنبه چک مورد نظر را به بانک ببرند و نقد کنند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : استقلال,اسپانسراستقلال, نویسنده : مدیر amt بازدید : 603 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 14:06

فدراسيون فوتبال تاکيد کرد
ممنوعيت وروددوربين‌هاي صداوسيمابه ورزشگاه‌ها

 فدراسيون فوتبال به سازمان ليگ برتر تاکيد کرد ورود دوربين‌هاي صدا و سيما به ورزشگاه‌ها ممنوع است.   

 به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، فدراسيون فوتبال درنامه اي به امضاي سيد محمد هادي آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال خطاب به غلامرضا بهروان سرپرست سازمان ليگ برتر تاکيد کرد، تا اطلاع ثانوي ورود دوربين هاي صدا و سيما به ورزشگاه هاي محل برگزاري رقابت هاي ليگ برتر ممنوع است.

 متن اين نامه به شرح زير است:

 با توجه به عدم توافق و انعقاد قرارداد في مابين صدا وسيما با شرکت لوح مهر صبا(طرف قرارداد فدراسيون و سازمان ليگ برتر) در خصوص حق پخش و ضبط تلويزيوني دوزادهمين دوره مسابقات ليگ برتر فصل 92-91 و برابر درخواست کتبي اين شرکت، مقتضي است دستور فرمائيد تا اطلاع ثانوي از صدور مجوز براي ورود هرگونه دوربين تصوير برداري صدا سيما در مجموعه هاي ورزشي محل بازي هاي فوتبال ليگ برتر خودداري کرده و مراتب را به نحو شايسته اطلاع رساني کنيد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : تلویزیون و فدراسیون فوتبال, نویسنده : مدیر amt بازدید : 536 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 14:04

یک رهبر اتحادیه کارگری فرانسه:
کاهش فروش پژو به دلایل سیاسی است/ بازار ایران به آسانی جایگزین نمی‌شود

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران اتحادیه کارگری در فرانسه با اشاره به اعمال تحریم‌های دولت علیه ایران، کاهش فروش محصولات پژو را به دلایل سیاسی مرتبط دانست.

به گزارش مانیتورینگ فارس، «جین پیر مرسیر» یکی از رهبران اتحادیه کارگری در فرانسه در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی درباره دلایل کاهش فروش محصولات شرکت پژو و اخراج 8 هزار کارگر این شرکت گفت که فروش محصولات پژو نه به دلایل اقتصادی بلکه به دلایل سیاسی کاهش یافته است.

مرسیر با اشاره به اعمال تحریم‌های اقتصادی دولت فرانسه علیه ایران افزود: بازار ایران، بازاری است که نمی‌تواند به آسانی توسط شرکت پژو جایگزین شود. باید گفت این یک تصمیم غیر قابل قبول برای ما است.

وی تصریح کرد که اگر دولت می‌تواند شرکت پژو را از فروش محصولاتش به ایران منع کند چرا نمی‌تواند جلوی اخراج کارگران این شرکت را بگیرد. متاسفانه اتحادیه کارگران قادر نیست جلوی این تصمیم و اعمال تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد.

شرکت خودرو سازی فرانسه که طی ماههای اخیر با زیان و ضرر سنگینی روبرو شده است اعلام کرد کارخانه واقع در نزدیکی شهر پاریس را تعطیل می کند . این کارخانه بیش از سه هزار نفر پرسنل دارد و از ابتدای سال 2014 میلادی تولید خود را متوقف خواهد کرد .

یش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند.
 

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : تحریم پژو, نویسنده : مدیر amt بازدید : 541 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1391 ساعت: 13:36

 ایسنا نوشت:
نادیا دلدار گلچین، بازیگر تلویزیون و سینما که به دلیل مشکلات ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان «مهراد» بستری است با ابراز گله از همکاران هنرمندش اظهار کرد: «هیچ‌کس سراغی از من نگرفته و حتی زنگی به من نزدند. البته خودم هم مانند آن‌ها هستم و وقتی کسی گرفتار است سراغی نمی‌گیریم، اما وضعیت من خیلی حاد است.»
 
وی افزود: «از سال 80 بیماری‌ام آغاز شد و به نارسایی کلیه مبتلا شدم و وقتی دیدم نمی‌توانم تحمل کنم، در سال 82 اقدام به پیوند کلیه کردم. اما بعد از آن ظاهرا این پیوند به من نساخت و یک روز،‌ روز خوش ندیدم و طی این مدت مدام درگیر بیمارستان هستم و اتفاقات عجیبی برایم افتاده است و هرچند وقت یک بار بستری شده‌ام.»
 
این بازیگر ادامه داد: «بعد از دوبار جراحی سخت در ستون فقرات، گرفتاری بیماری‌های دیگری شده‌ام که من را در بیمارستان انداخته و حتی تکان نمی‌توانم بخورم و سه چهار روز است که در بخش آی سی یو بیمارستان تحت نظر هستم.»
 

 
دلدار گلچین با بیان اینکه در 10 سال اخیر فعالیت‌های بازیگری‌اش را رها نکرده است، گفت: «سعی کردم دور از عرصه بازیگری نباشم، چون اگر دور باشم احساس افسردگی شدید می‌کنم و فقط دلم می‌خواهد جلوی دوربین باشم. ضمن اینکه اگر کار نکنم خرج زندگی‌ام لنگ می‌ماند. من سرپرست ندارم و حتما باید دستم را روی زانویم بگذارم ،‌ بلند شوم و کار کنم.»
 
وی درباره حمایت‌هایی که از او شده است اظهار کرد: «خوشبختانه از طرف خانه تئاتر طلبی داشتم که مقداری از آن را پرداخت کردند و از طرف بنیاد سینمایی فارابی هم به عیادتم آمدند و وعده دادند در مخارج بیمارستان کمک کنند.»
 
این بازیگر با بیان اینکه تنها نباید در موقع نبودن به دنبال هم باشیم خاطر نشان کرد: در موقعی هم که هستیم قدر هم را بدانیم و امیدوارم برای همه هنرمندان فقط خوبی و خوشی باشد وهیچ کس نگرانی و گرفتاری نداشته باشد.
 
دلدار گلچین که با گریه سخن می‌گفت ادامه داد: «عزیزان من هوای خودتان را داشته باشید و سلامتی‌تان را حفظ کنید و نگذارید به بیماری بیافتید که اگر افتادید هیچ کس نیست دستتان را بگیرد. من الان احساس تنهایی می‌کنم اماچه کنم که مریضی سریع آمده و خیلی کند پیش می‌رود و با خدا است که چه زمانی تمام شود.»
 
نادیا دلدار گلچین متولد 1339 در تهران و دارای مدرک تحصیلی دیپلم موسیقی از هنرستان عالی موسیقی است که فعالیت بازیگری‌اش را از سال 1369 با فیلم «ابلیس» آغاز کرده و در فیلم‌هایی چون «دیدار در استانبول»، «دوروی سکه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامریی»، «خط آتش»، «روسری آبی»، «کمکم کن»، «مهرمادری»، «غریبانه»، «شیدا»، «دختری با کفش‌های کتانی»، مجموعه های تلویزیونی «خاله سارا»، «کهنه سوار»، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشکان»، «شن‌های کف رودخانه»، «سه در چهار» و نمایش های «زیر گذر لوطی صالح»، «سوگ»، «مضحکه آدم»، «معرکه در معرکه» و.. به ایفای نقش پرداخته است

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نادیا دلدار گلچین, نویسنده : مدیر amt بازدید : 573 تاريخ : سه شنبه 27 تير 1391 ساعت: 22:36

زهرماري‌هايي كه قرار است ما را بخندانند!

گروه فرهنگي رجا نیوز - مهدي آذرپندار: در اينكه «رضا عطاران» كمدين توانمندي است و سبك خاصي در كمدي دارد، احتمالاً نبايد شكي باشد. چنانكه اگر در فيلم يا سريالي از سبك شوخي‌هاي او تقليد شود، به راحتي مي‌توان اين تقليد را تشخيص داد. «عطاران» در سريال‌هايش نشان داده كه گاه با يك ليوان روي سفره يا با يك مبل خراب، قادر است چنان بار كميكي ايجاد ‌كند كه خيلي‌ها با بازيگران توانمند كمدي هم نمي‌توانند چنين موقعيت‌هاي خنده‌داري بيافرينند. برخورداري از يك تيپ ثابت –يك انسان بي‌خيال و بي‌عار-، توجه به مشكلات طبقه‌ي فقير و نزدیكي با دغدغه‌هاي مردم، از جمله‌ي ديگر علل موفقيت سريال‌هاي «عطاران» در نزد مردم هستند. اما با همه‌ي اين اوصاف و اين سابقه‌ي درخشان‌، به زعم نگارنده دلايل زيادي براي ستايش «خوابم مياد» -اولين فيلم سينمايي «رضا عطاران» در مقام كارگردان- وجود ندارد.

«خوابم مياد» آن‌طور كه بسياري از منتقدان ديگر هم گفته و نوشته‌اند، فيلمي چندپاره است كه كاملاً مي‌توان آن را به بخش‌هاي مختلف و متفاوتي تقسيم كرد. بخش اول فيلم كه كم افت و خيز اما درخشان‌تر و خنده‌دارتر است و بخش دومي كه كم‌رمق‌تر و در عوض قصه‌گوتر و پرحادثه‌تر است. به نحوي كه افت بار كميك در سي يا چهل دقيقه‌ي پاياني كاملاً پيداست. اما چرا اولين اثر سينمايي «عطاران» به چنين آفتي دچار شده است؟

«عطاران» اين روزها به دلايل مختلفي -كه پرداختن به اين دلايل نمي‌تواند خيلي دقيق باشد- نسبت به دوران سريال‌سازي‌اش در تلويزيون دغدغه‌هاي متفاوت و جدي‌تر و در يك كلام دغدغه‌هاي خاص‌تري دارد. اگر پيش از اين فاصله‌ي زياد طبقاتي بين دارا و ندار در «خانه‌به دوش» يا فقر و اعتياد و طمع در «بزنگاه» دغدغه‌اش بود، حالا ديگر اين دغدغه‌ها جاي خود را به مسائل ديگري داده‌اند. او اين روزها در مصاحبه‌هايش مدام از مرگ، از فلسفه‌ي زيستن آدم‌ها، از اينكه بعد از مرگ ممكن است چه اتفاقاتي بيفتد و اينكه اصلاً بعد از مرگي هم هست يا نه (در گفتگو با مجله‌ي سينمايي همشهري 24)، صحبت مي‌كند. از اينكه آدم‌هاي خوب در جامعه‌ي امروز فرجامي جز مرگ به شيوه‌ي كاراكتر «رضا» در «خوابم مياد» ندارند، از علاقه‌اش به آلبر كامو و از ترديد و ترسي كه اين روزها بيشتر از هميشه با اوست. نمود اين دغدغه‌ها نيز چه در فرم و چه در محتواي «خوابم مياد» خود را به وضوح نشان مي‌دهد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

اما از سوي ديگر، «عطاران» در اولين تجربه‌ي سينمايي‌اش در كنار اين دغدغه‌ها، دغدغه‌ي مهم‌ ديگري هم دارد و آن موفقيت در گيشه است. او به هر حال از آغاز فعاليتش به عنوان كمديني مردمي شناخته شده كه در خنداندن مخاطب توفيق فراواني داشته است. بنابراين شكست نخستين فيلمش در گيشه، قطعاً نمي‌تواند اتفاق خوبي براي او باشد. از همين جاست كه تضادي در «خوابم مياد» شكل مي‌گيرد؛ چرا كه «عطاران» نسخه‌ي دهه‌ي نود با دغدغه‌هاي متفاوتش بايد مردمي را كه او را با سريال‌هايش و با آن جنس دغدغه‌هاي قديمي مي‌شناختند، جذب كند و اين باعث مي‌شود فيلم عطاران بين اين دو  مسئله‌ي مهم –دغدغه‌هاي روشنفكرانه و جذب مخاطب عام- معلق باشد.

بخش نخست فيلم كه به معرفي شخصيت‌ها و چالش ازدواج نكردن «رضا» مي‌پردازد، نيمه‌ي بهتري است و اكثر مولفه‌هاي كارهاي پيشين «عطاران» را دارد. آغاز با سكانس پاياني فيلم، فلاش‌بك به ابتداي داستان و بهره‌گيري از نريشن تمهيدات مناسبي در بخش آغازين فيلم هستند كه تعليق مناسبي را در همان آغاز براي مخاطب ايجاد مي‌كند. تناسب نريشن با تصاوير به خوبي صورت مي‌گيرد و گفتار به درستي مكمل تصاوير مي‌شود. اشاره به كتاب‌ها يا تصاوير «شل سيلورستاين»، «آلبر كامو» و «كافكا» نشان از فضاي گروتسك حاكم بر فيلم دارد. تا همين‌جاي كار هم مي‌توان فهميد كه «عطاران» روي شروع فيلم وسواس زيادي داشته و البته تغيير جنس دغدغه‌هاي او هم به وضوح پيداست.

فلاش‌بك‌هايي كه بيننده را به دوران مدرسه و جواني «رضا» پرتاب مي‌كنند، در ابتداي فيلم كاملاً به جزئي از ساخت فيلمنامه تبديل شده‌اند و زائد به نظر نمي‌رسند؛ چرا كه اين فلاش‌بك‌ها به درستي نقش شناسايي بخشي از شخصيت «رضا» به مخاطب را به عهده گرفته‌اند. از ماجراي تنبيه او در مدرسه و خيس كردن شلوارش تا مخالفت پدر و مادرش با اهتمام او به موسيقي، همه و همه بخشي از پازل شخصيتي «رضا» را -كه قرار است به عنوان جواني توسري‌خور، دست و پا چلفتي و ناكام در رسيدن به آروزهايش معرفي شود- تكميل مي‌كنند.

اگر بپذيريم كه كارگردان و نويسنده تلاش كرده‌اند تا در بخش نخست فيلم، شرايط نابه‌سامان جامعه و پيراموني «رضا» را به تصوير بكشند تا چرايي ازدواج نكردن و ديگر نارسايي‌هاي شخصيتي او را به اين ترتيب توجيه كنند، بايد فارغ از محتواي اين بخش اذعان كرد كه شوخي‌ها نيز كاملاً در خدمت فيلم هستند و بر خلاف بخش دوم، به نظر نمي‌آيد كه اين شوخي‌ها به داستان اصلي فيلم وصله شده باشند. مثل شوخي با پيانو نواختن «رضا»، تغيير ظاهر «مليحه» از گذشته تا به حال، ماجراي برخورد كميته با جوانان بيكار سر كوچه‌ها و شوخي با عكس محمدرضا پهلوي و صدام كه به نوعي به بزرگ شدن رضا در كوران انقلاب و جنگ اشاره دارد.

 البته در همين بخش هم شوخي‌هاي بي‌مزه‌اي و ركيكي مثل سكانس سينما وجود دارد كه نه در خدمت فيلم است، نه اخلاقي است و نه بامزه. يا اشتباه شنيدن عبارت «جنگ ساوه‌اي» به جاي «جنگ سايبري» -كه قطعاً تأييد مي‌كنيد شوخي سطح پاييني است- يا سكانس‌هاي مربوط به توالت كه معلوم نيست قرار است چه كاركردي داشته باشند. البته خوشبختانه اين سكانس‌ها تا حد زيادي در فرآيند بازبيني نسبت به نسخه‌ي جشنواره كوتاه شد‌ه‌اند تا مخاطب از توفيق ديدن نماي نشستن عطاران در توالت و شستن خويش محروم بماند!

اما قوت فيلم تا همين بخش معرفي شخصيت‌هاست و از جايي كه قرار است داستان اصلي و آشنايي «رضا» با دختر پاستيل فروش آغاز شود، ديگر خبري از يك فيلم سرحال و شسته رفته نيست و از اين جا به بعد، اكثر شوخي‌ها تكراري، زائد و بي‌مزه است. علت اين نكته را هم مي‌شود به راحتي فهميد. چرا كه در اين بخش دوم، دغدغه‌هاي جديد عطاران قرار است پررنگ‌تر شوند و يك گروتسك به تمام معنا شكل بگيرد. خب! كمدي سياه درست كردن قابليت‌هايي مي‌خواهد كه فعلاً حداقل «عطاران» از آنها بي‌بهره است و از اين رو، شوخي‌ها از اين جا به بعد به فيلم وصله شده‌اند تا شايد از تلخي آن بكاهند.

به طور مثال در اين بخش دوم (از ديدار اول رضا با شيرين)، سكانس‌هاي زائد زيادي وجود دارد كه اصلاً لزوم حضور آن‌ها در فيلم معلوم نيست و احتمالاً فقط قرار است مخاطب را بخنداند. مثل فلاش‌بكي كه نشان مي‌دهد «رضا» در كودكي دوربيني را از خانه‌ي سرهنگ دزديده است. يا ديدار كاملاً بي‌ربط و زائد عطاران با خداداد عزيزي در آسانسور، يا نشان دادن تصاويري از فيلم «گل‌هاي داوودي» با آن دوبله‌ي خاص در سكانس‌هاي گروگان‌گيري كه در مورد هيچ‌كدام مشخص نيست چه ربطي به فضاي داستان دارند. دعواي مادر و پدر «رضا» در پايان بر سر النگوهاي مادر هم هيچ كاركرد دراماتيكي ندارد و اين به خوبي نشان مي‌دهد كه عطاران در اين بخش، در تعريف يك داستان گروتسك خنده‌دار مشكل دارد و براي ايجاد خنده، مدام از قصه منحرف شده است.

اما در همين بخش، اتفاق بدتري هم در طول فيلم افتاده و آن دست و پا زدن «عطاران» براي راضي نگه‌داشتن مخاطب است. به عبارت ديگر، خود او متوجه شده است كه تعريف چنين داستان روشنفكرانه و تلخي در نيمه‌ي دوم فيلم، مخاطب را ناراضي خواهد كرد و از اين رو، او تلاش كرده است تا با اضافه كردن شوخي‌هاي اروتیک و جنسیكه هيچ ربطي هم به داستان اصلي ندارد، از مخاطبش دلجويي نمايد. مثل سكانس دكتر رفتن عطاران كه كاملاً به فيلم وصله شده است و هيچ كاركردي جز اينكه يكي از غيراخلاقي‌ترين سكانس‌هاي خنده‌دار تاريخ سينماي ايران باشد، ندارد. همچنين سكانس بي‌ادبانه‌ي تكان خوردن شديد «رضا» روي تخت خواب بعد از اولين ديدار با دختر پاستيل فروش كه دقيقاً با همين مشخصات در فيلم ايتاليايي «مالنا» وجود دارد.

اين ماجراي تلوتلو خوردن عطاران بين دغدغه‌هاي روشنفكري جديدش و مسئله‌ي جذب مخاطب عام و در نتيجه متوسل شدن به استفاده از شوخي‌هاي جنسي نامربوط براي حل اين مسئله، بيش از هر چيزي نگارنده را ياد حكايتي از شهيد مطهري مي‌اندازد. شهيد مطهري در كتاب «حماسه‌ي حسيني» چنين نقل مي‌كنند كه: «یکی از علمای آذربایجان همیشه از روضه‌های بی‌اصلی که خوانده می‌شد، رنج می‌برد و به اهل منبر اعتراض می‌کرد. معمولاً می‌گفت این زهر مارها چیست که شما می‌خوانید؟! ولی کسی به سخنانش گوش نمی‌کرد، تا آنکه یک دهه خودش در مسجد خودش روضه گرفت و بانی هم خودش بود. با روضه‌خوان شرط کرد به اصطلاح خودش از آن زهر مارها قاطی نکند. روضه‌خوان گفت: آقا! من حرفی ندارم ولی بدانید که مردم گریه نمی‌کنند. گفت: تو چکار داری؟! در مجلس من نباید از آن زهر مار‌ي‌ها یعنی روضه‌های دروغ خوانده شود. مجلس به‌پا شد. آقا خودش در محراب، و منبر هم کنار محراب. منبری وارد روضه شد ولی هر چه خواست با روضه‌ي راست مردم گریه کنند، نشد. آقا خودش هم دست را به پیشانی گذاشته بود و دید عجب! مجلس خیلی یخ شد و لابد با خود گفت الآن مردم عوام خواهند گفت علت اینکه روضه‌ي آقا نمی‌گیرد این است که نیت آقا صاف نیست و مریدها خواهند پاشید. یواشکی سرش را به طرف منبر برد و گفت قدری از آن زهر ماری‌ها قاطیش کن!»

حالا ماجراي «عطاران» و فيلم «خوابم مياد» هم شبيه همين حكايت روضه‌خوان و روضه‌هاي زهرماري است. «عطاران» در حالي كه دوست دارد كمدي سياه روشنفكري بسازد، نمي‌تواند بي‌اعتنا به مخاطبش هم باشد و در نتيجه به استفاده از شوخي‌هاي به اصطلاح زهرماري در فيلمش تن مي‌دهد تا فيلم را با اين حربه از انگ خاص بودن نجات دهد و البته به همين دليل فيلمش چندپاره مي‌شود. در واقع اين چندپاره شدن فيلم به دليل گير كردن خود «عطاران» بر سر يك دوراهي است. با اين وجود اينكه عطاران بايد در اين دوراهي كدام راه را انتخاب كند، خيلي سخت نيست و تنها اگر او فيلمش را يك بار با مخاطب در سينما ببيند، دقيقاً متوجه مي‌شود كه نيمه‌ي دوم فيلمش و در واقع نيمه‌ي روشنفكري «خوابم مياد»، خيلي مورد استقبال مخاطب قرار نمي‌گيرد.

كمبود روايت و داستان كافي در طول فيلم، حركت‌هاي تكراري دوربين مثل تيلت‌ها و پن‌هاي فراوان، برخي شخصيت‌پردازي‌هاي كليشه‌اي مثل شخصيت سرافراز و همسرش و امثال آن، از ديگر اشكالات «خوابم مياد» است كه مي‌توان به آنها اشاره كرد؛ اما قطعاً مهم‌ترين مشكل «خوابم مياد» اينها نيست، بلكه روشن نبودن تكليف «عطاران» با خودش و با مخاطب است.

به هر حال، عطاران بايد بداند كه پيش از اين هم كمدين‌هايي از تلويزيون به سينما مهاجرت كرده‌اند و او در اين وادي تنها نيست. پس بهتر است كه «عطاران» از تجربه‌‌هاي اين افراد استفاده كند و «خودش» باشد. مثل «ايرج طهماسب» كه همچنان همان آقاي مجري محبوب مجموعه‌ي كلاه‌قرمزي است و تن به روشنفكري‌هاي بيهوده نداده است. و كيست كه نداند همين ثبات كاري و  پرهيز از روشنفكرنمايي «طهماسب» است كه باعث شده تا او با چند عروسك ساده، ركورد جذب مخاطب را در چند نوروز اخير به نام خود ثبت كند. بايد صبر كرد و ديد كه آيا «عطاران» در كارهاي بعدي خود نيز، همين دغدغه‌هاي روشنفكري ملهم از «كافكا» و «كامو» را به تصوير خواهد كشيد يا دوباره پرسوناژ تلويزيوني و محبوبش را با آن دغدغه‌هاي اجتماعي پررنگش به كار خواهد گرفت؟

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : فیلم خوابم می آد, نویسنده : مدیر amt بازدید : 550 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1391 ساعت: 21:20

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در راستای عدالت محوری و گسترش عادلانه خدمات درمانی برای تمام اقشار جامعه اجرا می‌شود، گفت: برخی از درآمد ماهی 200 میلیون نمی‌گذرند.
 

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا رحیمی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری فارس به عنوان نخستین استان اجرا کننده این طرح در کشور اظهار داشت: طبیعی است که این کار بزرگ مخالف نیز داشته باشد و این افراد اقلیتی هستند که یا گرفتار جهل هستند و یا منافعی دارند که به خطر می‌افتد.

 وی تصریح کرد: آنها که 150 تا 200 میلیون درآمد دارند و مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند و یا کمتر از مقدار متناسب پرداخت می‌کنند از اجرای این طرح نگران هستند.

 رحیمی ادامه داد: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و مسکن مهر نیز مخالفانی داشت اما دولت اجرای این طرح‌های بزرگ را پذیرفت و از تهمت‌ها و تخریب‌ها نهراسید.

 معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مسکن در سبد تورم 30 تا 33 درصد سهم دارد چرا که برخی می‌خواهند در شهرها به قیمت خون مردم از فروش مسکن سود کنند و با ساخت 6 هزار مسکن مهر خیالات آنها نقش بر آب می‌شود.

 وی اضافه کرد: ما مسئول هستیم به مردم خدمت کنیم چرا که شان مردم ایران بسیار فراتر از این است و خدمتگزاران مردم نیز تنها به منافع گروهی اندک نمی‌اندیشند بلکه به منفعت عمومی مردم فکر می‌کنند.

 رحیمی تصریح کرد: هر جا سر و صدایی هست و مخالفتی وجود دارد مطمئن باشید که نعره‌زنندگان کسانی هستند که منافعشان در خطر است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسی که ادعای دفاع از مظلومان و مستضعفان دارد در تهران مالک 21 آپارتمان است و مردم مطمئن باشند که دولت این مسائل را رصد می‌کند و اجازه نمی‌دهد حق مردم پایمال شود.

 به گفته وی، طرح پزشک خانواده در تمام استان‌ها آغاز شده اما هیچ‌کدام آغاز شکوهمند و روند دقیق اجرایی استان فارس را نداشتند.

 رحیمی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی 70 سال پیش چنین طرحی را اجرا کردند و امروز از نظر شاخص‌های بهداشتی وضعیت بسیار خوبی دارند چرا که هدف آن تامین آسایش و سلامت شهروندان و توسعه خدمات است.

 وی اضافه کرد: پیش از این طرح مردم برای مراجعه به پزشک دچار سردرگمی شده و از افراد بدون صلاحیت در مورد مجرب بودن این یا آن پزشک مشورت می‌خواستند در حالی که در این طرح پزشک خانواده با هزینه کمتر افراد را درمان کرده یا به متخصص ذی‌صلاح معرفی می‌کند.

 بالابردن سن امید به زندگی تا مرز 78 سال و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت از مواردی بود که رحیمی ذیل خدمات گسترده در بخش بهداشت و درمان به آن اشاره کرد.

 احیای طب ایرانی و تشکیل سازمان طب ایرانی و جایگزینی بسیاری از داروهای شیمیایی با داروهای سنتی که عوارض کمتری دارند دیگر طرحی بود که رحیمی آن را از اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: خانم دستجردی نشان داد بانوان ایرانی لایق و شایسته هستند و می‌توانند منشأ اثر باشند.

 در این مراسم تمبر افتتاح طرح ملی پزشک خانواده شهری استان فارس به عنوان نخستین استان اجرا کننده در کشور با 12 هزار نسخه به طور نمادین رونمایی شد.

 همچنین طرح پزشک خانواده از طریق ویدئو کنفرانس در 7 مرکز جهرم، فراشبند، آباده، اقلید، فیروزآباد، سپیدان و شیراز به طور همزمان افتتاح شد.

 به گزارش فارس، با اجرای طرح پزشک خانواده مراجعه مستقیم به متخصصان و فوق تخصص‌ها بنا بر تبلیغات و شهرت جای خود را به ارجاع از طرف پزشک خانواده داده و ضمن کاهش هزینه‌های مردم نوبت‌دهی چند ماهه و برخی مسائل مانند زیرمیزی از میان می‌رود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : پزشک خانوده,رحیمی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 554 تاريخ : شنبه 24 تير 1391 ساعت: 20:49

مدير كل امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به كاهش متوسط سن زنان تن فروش در كشور، گفت: در چند سال اخير سن اين زنان همواره با كاهش مواجه بوده است و در سال 89 تا 90 نيز ميانگين سني اين زنان يك سال كاهش يافته است.
ایسنا: دكتر حبيب الله مسعودي فريد در ميزگرد "برسي آسيبهاي اجتماعي پديده زنان خياباني" كه با حضور حسن موسوي چلك ـ رييس انجمن مددكاران اجتماعي ايران ـ و ليلا ارشد ـ مددكار اجتماعي ـ به مناسبت هفته بهزيستي در محل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برگزار شد، اظهار كرد: بر اساس آمارهاي مراكز بازپروري سازمان بهزيستي 10 تا 12 درصد زنان خياباني متاهل هستند و اغلب آنان در سنين ابتداي جواني 20 تا 29 سال قرار دارند، البته آمار مراكز بازپروري سازمان بهزيستي با آمارهاي جامعه متفاوت است.

به گفته وي نگرش‌ها نسبت به پديده روسپي‌گري عوض شده است و عده‌اي نه به دليل فقر مطلق، بلكه براي كسب درآمد بيشتر به سمت اين موضوع سوق مي‌يابند كه اين امر حاكي از پيچيده‌تر شدن مقوله روسپي‌گري در ايران است و ضروريست در زمينه عوامل ريشه‌اي و تاثيرگذار در ظهور و رواج اين پديده مورد پژوهش قرار گيرد.

«فقر» و «تعارضات خانوادگي» مهمترين عوامل در بروز پديده زنان خياباني

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور همچنين عنوان كرد: طبق آمارهاي سال 90، «فقر» مهم‌ترين عامل و «تعارضات خانوادگي» دومين عامل موثر در بروز پديده زنان خياباني است، اما آنچه در اين ميان اهميت دارد اين است كه اين زنان حاضر در مراكز سازمان بهزيستي، معرف تمام زنان خياباني نيستند، چرا كه اغلب از طريق مراجع قضايي و انتظامي و به اجبار به سازمان بهزيستي معرفي مي‌شوند.

مسعودي فريد در ادامه با بيان اينكه پيش از اين عامل فقر همچنان موثرترين عامل در ظهور زنان خياباني بوده است، تاكيد كرد: در زنان خياباني كه از طريق مراجع قضايي و انتظامي به مراكز سازمان بهزيستي معرفي مي‌شوند، «اعتياد» در خانواده، «طلاق» و نابساماني خانواده و «زندگي در محله‌هاي آسيب‌خيز» از جمله عوامل موثر در بروز روسپي‌گري بوده است.

تهران و خراسان رضوي داراي بيشترين آمار زنان خياباني

بنابر اظهارات اين مقام مسئول در بهزيستي، شهرهاي بزرگ و مهاجرپذير، شهرهايي هستند كه آمار زنان خياباني در آنها بيشتر است و در سطح كشور مراكز استان‌هاي تهران و خراسان رضوي بيشترين آمار حضور زنان خياباني را دارد و البته اين بدان معني نيست كه اين زنان بومي اين استان‌ها هستند.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه سنجشي در زمينه بيماري‌هاي مقاربتي اين زنان انجام نشده است، گفت: بر اساس خوداظهاري آنها 5/4 درصد به بيماري‌هاي مقاربتي و كمتر از يك درصد نيز به HIV مبتلا هستند.

به اعتقاد مسعودي فريد، در صورتي كه نرخ ابتلا در HIV در ميان زنان آسيب‌ديده مراكز بازپروري سازمان بهزيستي به پنج درصد برسد، در اين صورت زنگ خطر به صدا درمي‌آيد و بايد رويكردهاي ويژه‌اي در اين زمينه اتخاذ كرد.

وي همچنين با اشاره به نقش موادمخدر صنعتي در افزايش ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي، گفت: اين مواد ميل جنسي را در افراد تقويت كرده و از آنجايي كه معمولا در مهماني‌هاي مختلط استفاده شده، سبب رواج روابط جنسي نامشروع و افزايش امكان ابتلا به HIV مي‌شود.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه اطلاعات دقيق در زمينه سرنوشت زنان آسيب‌ديده بعد از خروج از مراكز بازپروري سازمان بهزيستي وجود ندارد، گفت: 70 تا 80 درصد از اين زنان موفق به ترخيص از مراكز سازمان بهزيستي مي‌شوند و تا شش ماه پيگيري‌هايي در زمينه سرنوشت آنها انجام مي‌شود، اما به دليل فقدان منابع اين پيگيري‌ها ادامه نمي‌يابد.

مسعودي فريد همچنين خاطر نشان كرد: لازم است كلينيك‌هاي مددكاري پس از ترخيص، اين زنان را رصد كرده تا در جامعه گم نشوند و به آنها خدمات مددكاري و روانشناسي بلندمدت ارائه داد.

با مجرم‌ انگاشتن آسيب‌ديدگان آنها از مسير بهبودي دور مي‌شوند

وي بر لزوم تفكيك و انجام تحقيق ميان گروه‌هاي مختلف اين زنان از جمله زنان خياباني و روسپي تاكيد كرد و گفت: اين افراد انگيزه‌هاي اجتماعي، اقتصادي متفاوتي دارند. برخي براي لذت جنسي و برخي براي پول اين كار را انجام مي‌دهند و ريشه‌هاي اقدامات آنها متفاوت است. نبايد تمام اين افراد را به عنوان مجرم شناسايي و ساماندهي كرد، بلكه بايد ميان گروه‌هاي مختلف آنها تميز قائل شد.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با بيان اينكه اطلاعات دقيق در زمينه سرنوشت زنان آسيب‌ديده بعد از خروج از مراكز بازپروري سازمان بهزيستي وجود ندارد، گفت: 70 تا 80 درصد از اين زنان موفق به ترخيص از مراكز سازمان بهزيستي مي‌شوند و تا شش ماه پيگيري‌هايي در زمينه سرنوشت آنها انجام مي‌شود، اما به دليل فقدان منابع اين پيگيري‌ها ادامه نمي‌يابد.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با تاكيد بر ضروت اتخاذ رويكرد پيشگيرانه، عنوان كرد: بايد در كنار اين امر افراد آسيب‌ديده را شناسايي و فرصت بازگشت آنها را به جامعه فراهم كرد، چرا كه با مجرم‌انگاشتن آسيب‌ديدگان آنها از مسير بهبودي دور مي‌شوند.

مسعودي فريد همچنين تاكيد كرد: مهم‌ترين عامل، فقدان رويكرد توانمندسازي ملي است، چرا كه اگر اين افراد دسترسي به منابع و فرصت‌ها داشته و بتوانند انتخاب كنند، در آن صورت در مسير توانمندسازي قرار مي‌گيرند.

بسته‌هاي خدماتي ويژه زنان خياباني با توجه به ميزان آسيبي كه در معرض آن قرار گرفته‌اند، تدوين و ابلاغ شود

وي در ادامه تاكيد كرد: لازم است در ابتدا تعداد شركاي جنسي زنان خياباني را كاهش داد و سپس آنها را قانع به استفاده از روش‌هاي محافظتي كرد و كم‌كم با حرفه‌آموزي اين زنان را در مسير توانمند شدن و خروج از چرخه روسپي‌گري قرار داد.

مديركل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور همچنين تاكيد كرد: لازم است بسته‌هاي خدماتي براي اين زنان با توجه به ميزان آسيبي كه در معرض آن قرار گرفته‌اند، تدوين و ابلاغ شود به عنوان مثال بايد براي دختري كه مورد تجاوز قرار گرفته يا زن روسپي كه سال‌هاست در چرخه روسپي‌گري قرار دارد، بسته‌هاي خدمات مجزايي داشت، حال آنكه در حال حاضر بسياري از افراد مورد آسيب قرار گرفته از چرخه حمايتي بهزيستي جا مي‌مانند.

فريد با تاكيد بر اينكه تعداد و قابل شناسايي بودن اين زنان همواره براي ما سئوال است، اظهار كرد: اين در حاليست كه رويكرد سازمان بهزيستي، رويكرد حمايت از اين زنان است و در اين راستا طرح توانمندسازي جسمي، رواني، اجتماعي و اقتصادي اين زنان تدوين شده است.

8 ميليون تومان اعتبار مورد نياز براي توانمندسازي هر زن آسيب‌ديده

وي افزود: برآوردي كه در اين زمينه براي توانمندشدن اين زنان انجام شده است، اختصاص هشت ميليون تومان به هر زن آسيب‌ديده است. حال آنكه براي ايجاد شغل با دوام تعاوني 10 ميليون و براي دوام شغل غيرتعاوني به 40 ميليون تومان سرمايه نياز بوده و مشخص است كه هشت ميليون تومان براي اتخاذ رويكرد توانمندسازي همه‌جانبه، رقمي حداقلي است.

مديركل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه عنوان كرد: همه خروجي‌ها در زمينه زنان آسيب ديده به سازمان بهزيستي ختم مي‌شود، حال آنكه عوامل متعددي اين زنان را به اين سمت سوق داده و هنگامي به سازمان بهزيستي مي‌رسند كه توانمند شدن آنها بسيار مشكل است.

زنان آسيب ديده همواره در پايان ترين رديف ليست اعتبارات بودجه‌ريزان قرار مي گيرند

مسعودي فريد همچنين عنوان كرد: اختصاص هشت ميليون تومان به هر زن آسيب‌ديده در اعتبارات پيشنهاد شده است، اما در اين زمينه محدوديت اعتبار وجود دارد و همواره اعتبار پيشنهاد داده شده تخصيص نمي‌يابد.

وي خاطرنشان كرد: در نگاه بودجه‌ريزان و سياست‌گذاران در توزيع اعتبار، اين زنان همواره در پايين‌ترين رديف ليست اعتبارات قرار مي‌گيرند و اين امر حاكي از نگاه غلط سياست‌گذاران است، چرا كه فكر مي‌كنند اين زنان خود مسبب مشكلاتشان بوده‌اند.

مدير كل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي با تاكيد بر لزوم انجام مطالعاتي در زمينه بروز و شيوع زنان خياباني در سطح كشور، گفت: در سال گذشته 940 زن در 24 مركز بازپروري سازمان بهزيستي پذيرفته شده‌اند كه در اين ميان پذيرش 100 زن در استان تهران رخ داده است.

زنگ خطر براي جامعه به صدا درآمده است

مسعودي فريد خاطرنشان كرد: علي‌رغم اينكه زنان خياباني تحت پوشش سازمان بهزيستي جزء دهك‌هاي پايين جامعه هستند، اما مطالعات اجتماعي نشان مي‌دهد روسپياني در جامعه ظهور كردند كه وضعيت اجتماعي بهتري دارند و وزن عامل اقتصادي كاهش يافته و اين حاكي از به صدا درآمدن زنگ خطر براي جامعه است، در اين ميان آنچه در گسترش آمار زنان خياباني اهميت دارد مسئوليت نهادهاي اجتماعي و سياست‌گذاران است.

میزگرد آسیب های اجتماعی

فريد در ادامه با بيان اينكه درزمينه همه آسيب‌هاي اجتماعي به طور معمول راه رفته را دوباره طي مي‌كنيم، عنوان كرد: ضروري است در مورد زنان خياباني، رويكرد كاهش آسيب داشته باشيم، چرا كه اين مقوله بي‌شباهت به مساله اعتياد نيست و نبايد تصور كرد افراد يا سالم بوده و يا در آخر خط آسيب قرار دارند، چرا كه آسيب‌هاي اجتماعي طيف دارند و افراد در طول اين طيف حركت مي‌كنند و با رويكرد كاهش آسيب مي‌توان از بسياري مسائل پيشگيري كرد.

داشتن خانواده‌هاي پرتنش، آزار جسمي و جنسي و‌ اعتياد در خانواده، دلايل فرار دختران

مسعودي فريد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فصل‌نامه نيروي انتظامي در زمينه فرار دختران، گفت: بنابر اطلاعات اين فصل‌نامه، فرار دختران از خانه با دو عنوان "فرار به" و "فرار از" تقسيم‌بندي مي‌شود و در 90 درصد مواقع "فرار از" مشكلات خانوادگي و شرايط نامناسب اتفاق مي‌افتد.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به دلايل متعدد فرار دختران از خانه عنوان كرد: از جمله علل خانوادگي اين امر مي‌توان به داشتن خانواده‌هاي پرتنش، آزار جسمي و جنسي و‌ اعتياد در خانواده اشاره كرد.

به گفته مسعودي فريد، از جمله عوامل اجتماعي مي‌توان به افزايش سطح انتظارات افراد نام برد، به عنوان مثال نوع امكانات و زندگي كه صدا و سيما در سريال‌هايش نشان مي‌دهد سبب نوعي نارضايتي در بين افراد مي‌شود، توقع‌ها را بالا برده و منجر به فرار از خانه مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه "زمان طلايي" براي شناسايي و ساماندهي دختران پس از فرار از خانه شش ساعت است، گفت: در صورتي كه اين امر بيش از اين به طول بينجامد، فرد در معرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار گرفته و امكان دسترسي به وي كاهش مي‌يابد.

بيش از 70 درصد از دختران فراري به خانواده بازمي‌گردند

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور همچنين با بيان اينكه بيش از 70 درصد از اين دختران به خانواده بازمي‌گردند، عنوان كرد: مشكل عمده، مشكل پذيرش خانواده است، چرا كه اغلب خانواده‌هاي اين افراد بدسرپرست و ناسازگار هستند و بايد خدمات تخصصي براي ساماندهي آنها ارائه كرد.

فريد در ادامه با اعلام فعاليت 31 خانه سلامت در سراسر كشور، گفت: در سال گذشته 500 دختر در معرض آسيب در اين خانه‌ها ساماندهي شدند.

مديركل امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه هر مساله‌اي همان‌گونه كه تبيين مي‌شود، راهكارهايي برايش ايجاد مي‌شود، اظهار كرد: نحوه نگاه كردن به آسيب‌هاي اجتماعي مي‌تواند نوع راهكارها را تبيين كند، به عنوان مثال در سطح جهان و تا سال 1960، اعتياد به عنوان يك نوع بيماري مطرح نبود و همواره معضلاتي در برخورد با معتادان و درمان اعتياد وجود داشت، اما از زماني كه در اين دهه اعتياد به عنوان يك بيماري تعريف و نوع نگاه‌ها تغيير كرد، روند درمان اعتياد تسريع يافت.

وي در ادامه با برشمردن دلايل رشد آسيب‌هاي اجتماعي در كشور، عنوان كرد: افزايش جمعيت كشور، تغيير ساختار جمعيتي و افزايش تعداد جوانان و نوجوانان از جمله دلايل اين امر بوده است.

مسعودي فريد افزود: تغيير ساختار جمعيتي هم فرصت و هم تهديد است. فرصت است اگر برايش برنامه تدوين شده باشد و تهديد است اگر برايش برنامه‌ريزي انجام نشده باشد.

مديركل امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي همچنين تاكيد كرد: رشد جمعيت شهرنشيني از ديگر علل افزايش آسيب‌هاي اجتماعي است، چرا كه در حال حاضر شاهد افزايش نرخ شهرنشيني در كشور به 71 درصد هستيم. اين در حالي است كه افراد جديد ساكن در شهرها، شهروند نيستند، چرا كه از امكانات شهري برخوردار نبوده و فرصت دسترسي به امكانات برابر را ندارند و اين موضوع سبب ايجاد فقر قابليتي شده است.

مسعودي فريد تصريح كرد: در كنار تمام اينها فقراقتصادي، عدم ثبات اقتصادي و توزيع ناعادلانه فرصت‌ها و دسترسي‌ها نيز از جمله مهم‌ترين علت‌هاي گسترش آسيب‌هاي اجتماعي است.

وي در ادامه با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها عنوان كرد: يكي از اهداف اين قانون، ارتقاي كيفيت زيرساخت‌ها براي ارتقاي سطح زندگي سه دهك پايين جامعه بوده است تا از زير خط فقر خارج شده و به سمت توانمند شدن ميل كنند و لازم است دسترسي اين افراد را به منابع با كيفيت ايجاد كرد و در اين ميان پايه‌اي‌ترين نيازها، سلامت و آموزش مهارت محور است.

به گفته مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور، شاهد تغيير ساختار خانواده از گسترده به هسته‌اي هستيم و "خانواده" بسياري از كاركردهاي خود را واگذار كرده است و اين درحاليست كه جامعه و نهادهاي عمومي و مدني نيز نتوانسته‌اند اين كاركردها را به عهده بگيرند.

مسعودي فريد افزود: كيفيت پايين نظام آموزشي، بكارگيري روش‌هاي سنتي، عدم كاربردي شدن فناوري‌هاي جديد آموزشي و يادگيري كاربردي از جمله عواملي است كه سبب شده افراد ارزش افزوده زيادي پس از خروج از چرخه تحصيل نداشته باشند و اين امر به رشد آسيب‌هاي اجتماعي دامن زده است.

مدير كل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت كار و امور اجتماعي پيشين، عنوان كرد: 85 درصد افرادي كه درخواست شغل كرده بودند، هيچ گونه مهارتي نداشتند و اين امر نشان‌دهنده ناكارآمدي نظام آموزشي در كشور است.

مسعودي فريد همچنين با اشاره به افزايش نرخ طلاق، كودكان بدسرپرست و بي‌سرپرست، اظهار كرد: بيش از 80 درصد كودكان حاضر در مراكز سازمان بهزيستي، كودكان بدسرپرست هستند و اين امر خود نشان‌دهنده رشد آسيب‌هاي اجتماعي است چرا كه سيستم فعالي در برخورد با آسيب‌ها نداشته‌ايم، رويكردهايمان نيزغيرفعال بوده است.

از هر چهار ازدواج در كشور يكي به طلاق مي‌انجامد

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه گفت: در حال حاضر از هر چهار ازدواج يك ازدواج در كشور به طلاق مي‌انجامد و مشكلات خانوادگي، خشونت‌هاي خانگي، پرخاشگري و كودك‌آزاري در جامعه افزايش يافته است.

مسعودي فريد همچنين اظهار كرد: در بحث توسعه، تنها توسعه يك بخشي را مد نظر قرار داده و در حالي كه انقلاب ما، انقلاب فرهنگي بود، سمت و سوي اقتصادي يافت.

وي در ادامه عنوان كرد: لازم است شاخص‌هاي توسعه انساني به صورت استان به استان استخراج و عدم توازن‌ها به دست آمده و برايش برنامه‌ريزي شود.

لزوم توجه به پيوست اجتماعي در سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي سياسي و اقتصادي‌

فريد در ادامه با انتقاد از عدم توجه به پيوست اجتماعي در سياست‌گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي سياسي و اقتصادي‌، بر لزوم تدوين پيوست اجتماعي در برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي و پيش‌بيني تاثير اين برنامه‌ريزي‌ها در حوزه اجتماعي تاكيد كرد، چرا كه در غير اين صورت سبب بروز آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شود.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي افزود: به عنوان مثال اداره گذرنامه تصويب مي‌كند كه افراد خانواده از جمله فرزندان خردسال بايد پاسپورت جداگانه داشته باشند و اين موضوع خود سبب آسيب‌هايي در آينده مي‌شود و حتي مي‌تواند به قاچاق انسان دامن بزند.

مسعودي فريد افزود: بايد نگاه سيستماتيكي به موضوع آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشيم و هر ميزان كه رويكرد پيشگيرانه را در اين امر تقويت كنيم، براي كشوري با درآمد متوسط مانند كشور ما موثرتر خواهد بود.

وي گفت: در حال حاضر در حوزه سلامت در كشور ما سيستم رصد وجود ندارد، چه به برسد به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و بايد سيستم رصد و مراقبت در حوزه اجتماعي ايجاد شود.

وي درادامه با بيان اينكه مغز انسان‌ها در سن 22 سالگي به تكامل مي‌رسد، اظهار كرد: به اين خاطر است كه نوجوانان هاي‌ريسك‌ترين افراد جامعه هستند، چرا كه هنوز تفكر منطقي در آنان رشد نيافته و ريسك‌پذيريشان بالا رفته است كه براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي بايد نگاه خانواده محور را با توجه به كودكان و نوجوانان به كار گرفت.

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور در ادامه تاكيد كرد: در صورت عدم برنامه‌ريزي براي پيشگيري از آسيب‌ها در كودكان و نوجوانان هيچ‌گاه به ايران 1404 نخواهيم رسيد.

مسعودي فريد در ادامه با تاكيد بر ضروت اتخاذ رويكرد پيشگيرانه، عنوان كرد: بايد در كنار اين امر افراد آسيب‌ديده را شناسايي و فرصت بازگشت آنها را به جامعه فراهم كرد، چرا كه با مجرم‌انگاشتن آسيب‌ديدگان آنها از مسير بهبودي دور مي‌شوند.

وي گفت: در حال حاضر در حوزه سلامت در كشور ما سيستم رصد وجود ندارد، چه به برسد به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و بايد سيستم رصد و مراقبت در حوزه اجتماعي ايجاد شود.

از اينكه در حوزه زنان تن‌فروش در سطح اجتماع چه اتفاقاتي در حال رخ دادن است، هيچ اطلاعي در دست نيست

مديركل امور آسيب‌ديدگان سازمان بهزيستي كشور افزود: ضمن اينكه برآوردي در زمينه رفتارهاي پرخطر در جامعه وجود ندارد و در زمينه زنان خياباني آمارهايي كه وجود دارد، آمارهاي سازمان بهزيستي و سازمان زندان‌هاست. از اينكه در حوزه زنان تن‌فروش در سطح اجتماع چه اتفاقاتي در حال رخ دادن است، هيچ اطلاعي در دست نيست.

مسعودي فريد ادامه داد: پژوهش‌ها در حوزه زنان خياباني، پژوهش‌هايي جست و گريخته است كه اكران خصوصي مي‌شود و جامعه از نتايج آن محروم مي‌ماند و بايد توجه كرد كه توليد ملي تنها توليد خودرو نيست و لازم است در حوزه‌هاي اجتماعي توليد دانش كرد كه اين امر مستلزم اعطاي اجازه به انجام پژوهش در زمينه‌هاي مختلف مسائل اجتماعي است.

وي افزود: در حال حاضر دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري اجازه انجام پژوهش در زمينه بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي را ندارند و اين موضوع سبب هدر رفتن ظرفيت فراوان علمي كشور مي‌شود.

مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در پايان به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي از 100، نمره 10 تا 15 را داده و گفت: سياست‌هاي حوزه آسيب‌هاي اجتماعي نامشخص است و همگرايي ميان ارگان‌هاي مختلف وجود ندارد.

مسعودي فريد در ادامه با تاكيد بر لزوم بكارگيري نگاه سيستماتيك در رابطه با آسيب‌ها، عنوان كرد: 70 درصد علت بروز بيماري در افراد، عوامل محيطي و رفتاري هستند و اين در حالي است كه به اين مسائل هيچ‌گونه توجهي نمي‌شود و 96 درصد بودجه كشور در ساير حوزه‌ها هزينه مي‌شود.

وي گفت: بايد در زمينه تحكيم ازدواج فعالتر وارد شد و هر ساله تحولات ساختاري جامعه را مورد بررسي قرار داده و رفتارهايي را كه منجر به بروز آسيب مي‌شود، استخراج و بر اساس آن برنامه‌ريزي كرد.

مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در پايان به فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي از 100، نمره 10 تا 15 را داده و گفت: سياست‌هاي حوزه آسيب‌هاي اجتماعي نامشخص است و همگرايي ميان ارگان‌هاي مختلف وجود ندارد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : زنان خیابانی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 513 تاريخ : شنبه 24 تير 1391 ساعت: 20:42

همشهری آنلاین:

حمید سمندریان، کارگردان نامدار تئاتر ایران که سهمی جدی و فراوان تاثیر در آموزش و آشنایی علاقه مندان به تئاتر به این هنر داشت،پگاه روز 22 تیر و در سن 81 سالگی بدرود حیات گفت.

به گزارش همشهری آنلاین خبر درگذشت استاد حمید سمندریان را خبرگزاری مهر اعلام کرد و افزود:حمید سمندریان متولد 1310 سحرگاه 22 تیرماه بعد از دست و پنجه نرم کردن با بیماری در سن 81 سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

این استاد بزرگ تئاتر ایران در حالی برای همیشه صحنه تئاتر را ترک کرد که آرزوی اجرای نمایش "گالیله" را به عنوان وصیت نامه هنری خود داشت.

از جمله آخرین اجراهای سمندریان نمایش ملاقات بانوی سالخورده فردریش دورنمات بود.

زندگی نامه
حمید سمندریان کارگردان تئاتر و مترجم برخی از متون کلاسیک ادبیات نمایشی در سال ۱۳۱۰ در تهران متولد شد

شروع فعالیت تئاتریش در حین تحصیل در دوره متوسطه بود او در کلاس‌های تئاتر و هنرپیشگی استادان حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی شرکت و تحصیل کرد. این کلاس ها زیر نظر استاد عبدالحسین نوشین اداره می‌شد. حمید سمندریان همچنین ویلون می‌نواخت و از شاگردان محمود ذوالفنون ،برادر بزرگتر زنده یاد جلال ذوالفنون بود.

وی پس از اتمام دوره دبیرستان به اروپا سفر کرد و در آلمان دوره مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند اما بعد از آن به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ وارد شد برخورد با تئاتر آن‌قدر برایش جذاب بود که مجالی برای موسیقی نمی‌گذاشت و شاید برای همیشه از موسیقی خداحافظی کرد.

او طی شش سال به صورت آکادمیک تحت آموزش ادوارد مارکس که یکی از استادان برجسته تئاتر بود اصول و مبانی کارگردانی و بازیگری را آموخت و همزمان در آلمان به صورت حرفه‌ای مشغول به کار شد.

وی پس از پایان این دوره به دعوت اداره هنرهای نمایشی دراماتیک اداره کل هنرهای زیبای کشور به ایران برگشت و به سرعت نمایشنامه دوزخ یا دربسته اثر ژان پل سارتر را در تالار نوبنیاد همین اداره به روی صحنه آورد، ضمنا با همکاری دکتر مهدی فروغ به تاسیس هنرستان آزاد هنرهای دراماتیک که وابسته به هنرهای زیبای کل کشور بود دست زد.

بعد از آن حمید سمندریان به دعوت مهندس هوشنگ، دکتر مهدی برکشلی و با همکاری دکتر مهدی نامدار دانشکده تئاتر دانشگاه تهران را بنیان گذاشتند و کار تدریس را بدون وقفه تا به امروز در دانشگاه‌های تهران و کلیه دانشگاه‌های تئاتری ادامه داد.

در سال ۱۳۷۳ به تاسیس کلاس‌های آزاد بازیگری و کارگردانی دست زد که هنرجویان بسیار زیادی از آنجا فارغ التحصیل شدند و به عرصه حرفه‌ای هنر وارد شدند ازجمله سعید پور صمیمی-مریم معترف-سوسن تسلیمی-فریبرز عرب نیا-احمد آقالو-پرویز پور حسینی-امین تارخ-احمد ساعتچیان-محمد رحمانیان-محمد رضا جوزی-محمد یعقوبی-امیر جعفری- فتحعلی اویسی- فردوس کاویانی- مهران مدیری - خسرو سینا- میر طاهر مظلومی- پیام دهکردی- نوید فرید - شهاب حسینی - حامد کمیلی - حامد بهداد -نگار فروزنده- یوسف تیمور ی-رابعه اسکویی-مجید صالحی-فرزاد حسنی-شهرام عبدلی-قطب الدین صادقی-کیومرث مرادی-علیرضا اشکان-حمید فرخ نژاد-الیکا عبدالرزاقی-حمید میهن دوست-آشا محرابی-حسام نواب صفوی و ...

حمید سمندریان در سال‌های پیش از انقلاب، سال ۱۳۴۲ گروه تئاتری منسجمی به‌نام گروه هنری پاسارگاد تشکیل داد که افراد گروه عبارت‌اند از: پرویز پورحسینی، سعید پورصمیمی، پری صابری، اسماعیل محرابی، جمشید مشایخی، پرویز کاردان، محمد حفاظی، منوچهر فرید، ثریا قاسمی، اسماعیل شنگله، مهدی فخیم‌زاده و ...

سمندریان برخی از مهمترین متون نمایشی از نویسندگان شاخص ادبیات نمایشی غرب همانند فردریش دورنمات،برتولت برشت،آنتوان چخوف، اوژن یونسکو،آرتور میلر، ماکس فریش،ژان آنوی،تنسی ویلیامز،ژان پل سارتر،هنریک ایبسن را ترجمه و سپس خود کارگردانی کرد . از این منظر باید او را یکی از کارگردانان شاخص تئاتر در تاریخ تئاتر ایران به شمار آورد که سهمی جدی در آشنایی مردم و علاقه مندان تئاتر و نمایش با متون و آثار کلاسیک و برجسته تاریخ تئاتر جهان به شمار آورد.

سال 88 و با همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و با حضور شهردار تماشاخانه  شماره دو خانه هنرمندان ایران در ایرانشهر به نام این چهره نامدار عرصه هنر نامگذاری شد.

more  سمندریان صاحب تماشاخانه شد

سمندریان تجربه‌ای هم در حیطه سینما داشت و فیلم تمام وسوسه های زمین را در سال های اولیه دهه شضت کارگردانی کرد،اما دیگر به سمت سینما نیامد،اگرچه همسرش ،هما روستا از جمله بازیگران شاخص تئاتر و سینما بود و برای برخی از فیلم‌ها جایزه سیمرغ بهترین بازیگری زن را هم دریافت کرد.

سمندریان بامداد روز 22 تیرماه 1391 درگذشت، در حالی که قرار بود نمایش گالیله اثر برتولت برشت را به روی صحنه ببرد.

حمید سمندریان در رادیو صدای ایران تعدادی نمایشنامه را ترجمه کرده که کارگردانی آن را نیز به عهده داشته‌است:

  • غروب روزهای آخر پاییز نوشته فردریش دورنمات سال 1341
  • پنچری نوشته فردریش دورنمات سال 1341
  • همزاد نوشته فردریش دورنمات سال ۱۳۴۱
  • اقدامات وگا نوشته فردریش دورنمات سال ۱۳۴۱
  • فیزیکدانها نوشته فردریش دورنمات سال ۱۳۶۶
  • آنتیگون نوشتهٔ ژان آنوی سال ۱۳۷۶

 آثار اجرا شده در تلویزیون ملی ایران با ترجمه و کارگردانی حمید سمندریان:

  • غروب روزهای پائیز اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۲
  • بازی استریندبرگ اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۵۱
  • خمره اثر لوئیجی پیراندللو سال ۱۳۵۳
  • جراحی پلاستیک اثر پی‌یر فراری سال ۱۳۴۰
  • پلوفت (شبح کوچک) اثر ماریا کل راماشادو سال ۱۳۴۰

ساعت شش در خیابان آتن اثر روژه فردیناند

به‌سوی دمشق اثر اگوست استریندبرگ سال ۱۳۸۱ با همکاری بازیگران آلمانی

حمید سمندریان به دعوت پرفسور رگن‌برگ استاد دانشگاه مونیخ و کارگردان تئاتر به انستیتو گوته دعوت شد و نمایشنامه‌های بسیاری را با بازیگران آلمانی روی صحنه برد. این همکاری بین سالهای ۵۱ تا ۵۷ ادامه داشت.

  • شهاب آسمانی اثر فردریش دورنمات
  • چگونه رنج‌های آقای موکین پوت برطرف می‌شود اثر پیتر وایس
  • پنچری اثر فردریش دورنمات ۴- سانتا کروز اثر ماکس فریش
  • راهب و راهزن اثر هاینریش بول
  • خوزه اثر هاینریش بول
  • خشم شدید فلیپ هوتس اثر ماکس فریش
  • بالماسکه دزدان اثر ژان آنوی
  • دوزخ اثر ژان پل سارتر
  • ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی اثر فردریش دورنمات
  • توراندخت اثر هیلدس هایمر
  • مرده‌های بی‌کفن و دفن اثر ژان پل سارتر

 ترجمه‌ها

  • غروب روزهای پاییز اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۰ ناشر مروارید
  • پنچری اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۲ ناشر مروارید
  • ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۱ نشر پیروز
  • دایره گچی قفقازی اثر برتولت برشت سال ۱۳۴۱ چاپ مجدد ۱۳۷۸
  • اقدامات وگا و همزاد اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۱
  • ملاقات بانوی سالخورده اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۲ چاپ مجدد ۱۳۷۸ نشر قطره
  • رومولوس کبیر اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۶۹ مرکز هنرهای نمایشی
  • باغ وحش شیشه‌ای اثر تنسی ویلیامز سال ۱۳۴۲ چاپ مجدد ۱۳۸۳ نشر قطره
  • لئوکادیا اثر ژان آنوی سال ۱۳۴۳ چاپ مجدد ۱۳۸۳ نشر قطره
  • هرکول و طویله اوجیاس اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۴۳
  • آندورا اثر ماکس فریش سال ۱۳۴۷ انتشارات روز
  • فیزیکدان‌ها اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۵۰ چاپ مجدد ۱۳۸۳ نشر قطره
  • خشم شدید فلیپ هوتس اثر ماکس فریش سال ۱۳۵۰ چاپ مجدد ۱۳۷۰ نشر مرکز هنرهای نمایشی
  • فرشته‌ای به بابل می‌آید اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۵۲
  • چگونه رنج‌های آقای موکین پوت بر طرف می‌شود سال ۱۳۵۳
  • مکبث اثر ویلیام شکسپیر سال ۱۳۵۵ چاپ مجدد ۱۳۸۳ نشر قطره
  • بازی استریندبرگ اثر فردریش دورنمات سال ۱۳۵۱ چاپ مجدد ۱۳۷۴ نسل قلم


آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : حمیدسمندریان, نویسنده : مدیر amt بازدید : 596 تاريخ : شنبه 24 تير 1391 ساعت: 13:32

در اين سال‌ها بسيار ديده شده كه ورزشكاران را تا زماني كه مدال آور هستند مدنظر قرار مي‌دهيم و به آنها توجه داريم، اما پس از كنار رفتن از دنياي قهرماني آنها را به دست فراموشي مي‌سپاريم. اين بي‌وفايي‌ها تاثيرات مختلفي روي قهرمانان داشته، اما شايد يكي از بدترين موارد اين بي توجهي‌ها، به ورزشكاري شد كه به نوعي زندگي‌اش را از بين برد. اين ورزشكار كاظم ساريخاني، قهرمان سال 2000 جودوي آسيا است.

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاظم ساريخاني كه در دوران قهرماني‌اش در جودوي جهان در اجراي فن "گهواره" تبحر داشت حدود پنج سال پيش (در زمان رياست محمد درخشان در جودو) پس از مذاكره فدراسيون‌هاي جودوي ايران و عربستان راهي رياض شد تا سرمربيگري اين تيم را بر عهده گيرد، اما به يك باره و در حادثه‌اي عجيب از سوي افرادي ناشناس بيمار شده و مدت‌ها در بيمارستان‌ بستري شد.

 ساريخاني اكنون با گذشت مدت‌ها از آن حوادث تلخ وقتي به محل صندوق حمايت از قهرمانان و ورزشكاران و پيشكسوتان ورزشي مراجعه كرد، با مسئولان اين صندوق به درگيري پرداخت و در نهايت با وساطت ماموران نيروي انتظامي اين ملي‌پوش اسبق ايران دستگير شد. به منظور آگاهي بيشتر از شرايط اين ورزشكار و توضيح اين حادثه مصاحبه‌اي با او انجام داديم كه در زير مي‌خوانيد:

در مورد حادثه تلخ پنج سال پيش بگوييد.

 ـ سال 86 و طبق توافقي كه شده بود من به رياض رفتم تا سرمربي تيم ملي عربستان شوم، اما چند نفر قصد جان من را كردند، هم غذايم را مسموم كردند و هم در يك درگيري ساختگي در يك لحظه به من آمپولي تزريق كردند كه بعد از آن ديگر نفهميدم چه شد. تنها چيزي كه از آن حادثه يادم مانده اين است كه آن مسايل باعث شد من حدود سه سال در بيمارستان رواني در تهران بستري باشم.

مقصر اصلي اتفاق كه بود؟

 ـ مشخص نشد. تنها مي‌دانم كه هيچ يك از مسئولان كه در رفتن من به عربستان دخيل بودند به من نگفتند كه نبايد به آنجا بروم و يا اگر رفتم بيشتر مراقبت كنم. براي خودم متاسفم كه آنجا رفتم و اكنون هيچ يك از مسئولان آن حادثه تلخ را گردن نمي‌گيرد و به من كمك نمي‌كند.

در اين سال‌ها كه از بيمارستان مرخص شديد چه كار كرديد؟

 ـ هيچ شغلي نداشتم و اكنون هم بيكار هستم. هيچ درآمدي نداشتم و تنها با همان حقوق ناچيز صندوق حمايت از ورزشكاران و يارانه زندگي‌ام را مي‌چرخانم. وقتي ديدم با اين حقوق‌ها نمي‌شود زندگي را چرخاند و هزينه زندگي در تهران بالا است و حتي پول نداشتم خانه اجاره كنم به يزد رفتم و پيش خويشاوندان همسرم زندگي مي‌كنم.

وضعيت شما در آنجا چطور است؟

 شرايطم بهتر از تهران است، اما زندگي براي من سخت است حالا چه برسد براي خانواده‌ام كه اين سال‌ها مرا تحمل مي‌كنند.

جريان درگيري در صندوق حمايت از پيشكسوتان و قهرمانان چه بود؟

 حدود شش ماه بود كه براي ملاقات با مدير عامل اين صندوق و توضيح وضعيت خودم و احتمالا گرفتن كمك بيشتر دنبال گرفتن وقت بودم، اما وقت نمي‌دادند. وقتي به محل صندوق رفتم و آن بي‌توجهي‌ها را ديدم اعصابم به هم ريخت و درگير شدم.

گويا پس از اين ماجرا بازداشت شديد؟

 ـ بله، آنها به نيروي انتظامي زنگ زدند و من 24 ساعت در بازداشت بودم، اما پس از آن كه از بيمارستان نامه بردم كه من قرص اعصاب مصرف مي‌كنم، مسئولان پذيرفتند و آزاد شدم.

آيا در مورد مشكلاتت به مسئولان وزارت ورزش و جوانان اطلاع داده‌اي و آنها در جريان هستند؟

 چندين بار به وزير نامه داده‌ام و خواسته‌ام كه وقت ملاقات به من بدهند، اما هنوز خبري نيست. دوست دارم كه با او صحبت كنم و شرايطم را بگويم تا به من كمك كند.

از خانواده‌ات بگو؟

 چيزي ندارم بگويم. آنها هم در اين سال‌ها به واسطه بيماري من، بيمار شده‌اند. نه تنها همسر و فرزندم، بلكه پدر و مادرم و ديگر نزديكانم همه بيمار شده‌اند. من 22 مدال براي اين كشور گرفته‌ام، اما متاسفانه كسي جوابگو نيست و به وضعيت من رسيدگي نمي‌كند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : سرنوشت,قهرمان جودو, نویسنده : مدیر amt بازدید : 548 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1391 ساعت: 15:11

طبق اعلام بانك مركزي ايران ميزان ذخاير اثبات شده نفت خام ايران 137 ميليارد بشكه معادل حدود 10 درصد از ميزان جهاني آن است.

 به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين گزارش بانك مركزي مربوط به سال 2010 است كه به آمارهاي نشريه آماري BP استناد شده است.

 در اين گزارش در حالي ميزان ذخاير اثبات شده نفت خام ايران طي سال 2010بيش از 137 ميليارد بشكه اعلام شده كه اين ميزان در جهان هزار و 383 ميليارد بشكه بوده است. اين ارقام حاكي از سهم حدود 10 درصدي ايران در ذخاير اثبات شده نفت خام جهان است.

 در حالي سهم ايران از كل ذخاير اثبات شده نفت خام جهان طي سال 2010 به 9.90 درصد رسيده كه اين سهم در سال 2009 معادل 9.95 درصد بود. اين ميزان سهم در سال 2000 نيز 8.96 درصد، سال 1990 معادل 9.2 و سال 1980 معادل 8.6 درصد بوده است.

 بر اين اساس ذخاير اثبات شده نفت خام ايران طي سال‌هاي 1980، 1990 و 2000 به ترتيب 58، حدود 93 و 99 ميليارد بشكه بوده كه اين ميزان در سال‌ 2010 به 137 ميليارد بشكه رسيده است.

 بر اين اساس در سال 2010 سهم ايران از ذخاير اثبات شده نفت خام اوپك نيز 12.8 درصد و ميزان كل ذخاير اثبات شده نفت خام كشورهاي اوپك 1068 ميليارد بشكه بوده است

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر amt بازدید : 462 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1391 ساعت: 15:07

لغو مجوز صرافی‌های بانکی متخلف آغاز شد/ جرم؛ فروش دلار دولتی به نرخ آزاد
با افزایش اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی، یک صرافی بانکی باوجود دریافت ارز با نرخ دولتی، اقدام به فروش دلار آزاد می‌کرد، بر این اساس بانک مرکزی مجوز فعالیت این صرافی بانک غیردولتی را باطل کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، تعطیلی صرافی های متخلف توسط بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی که طی سال های اخیر جدی شده است، وارد فاز جدیدی شد.

 با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، برخی از صرافی ها حتی صرافی های بانکی، با دریافت ارز دولتی اقدام به فروش آن به صورت آزاد و غیر دولتی می کنند که با برخورد جدی بانک مرکزی مواجه شدند.

 اخیرا صرافی یک بانک غیردولتی اقدام به فروش ارز با قیمت آزاد و غیر قانونی می کرد که بانک مرکزی مجوز این صرافی بانکی را پلمپ کرده است، گرچه هنوز نام این بانک در لیست بانکهای دارای مجوز فعالیت صرافی بر روی سایت بانک مرکزی قرار دارد.

 به نظر می رسد که بازار آشفته ارز، افزایش قیمت دلار آزاد و اختلاف شدید نرخ ارز دولتی و آزاد باعث جذابیت برای صرافی های متخلف بانکی و غیر بانکی برای فروش ارز دولتی به نرخ آزاد شده است.

 این وضعیت در حالی است که برخی از صرافی های بازار با وجود داشتن مجوز فعالیت از بانک مرکزی اقدام به فروش ارز به نرخ آزاد می کنند و حتی آزادانه نرخ های بازار آزاد را بر روی تابلوهای خود درج می کنند.

تعدادی از صرافی‌های غیرمجار پلمپ شدند

 همچنین اخیرا تعدادی از صرافی های متخلف و صرافی های غیرمجاز که بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می کنند یا مجوز خود را از سایر نهادها غیر از بانک مرکزی دریافت کرده اند، به تعطیلی کشیده شده و پلمپ شده اند.

 مسئولان بانک مرکزی بارها نسبت به این موضوع هشدار داده اند، اما این صرافی ها مطرح می کنند که ارزی به قیمت دولتی در اختیار آنها قرار نمی گیرد که آن را به قیمت دولتی در اختیار متقاضیان واقعی قرار دهند.

 گرچه در روزهای اخیر نرخ دلار در بازار کاهش یافته است و هم اکنون به نرخ 1910 تومان رسیده است، اما هنوز با قیمت دلار دولتی به نرخ 1226 تومان، فاصله زیادی دارد. پیش از این یکی از برنامه های بانک مرکزی کاهش اختلاف قیمت دلار آزاد و دولتی اعلام شده بود.


 محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در مورد اختلاف دلار دولتی و آزاد گفته است: فاصله نرخ دلار آزاد و دولتی منطقی نیست و نباید این‌قدر باشد اما هیچ برنامه‌ای هم برای افزایش نرخ مرجع دلار نداریم.

 ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی نیز می گوید: صرافی های غیر مجاز باید سریعا فعالیت خود را با قوانین و مقررات بانک مرکزی انطباق دهند و مجوز از بانک مرکزی دریافت کنند و یا اینکه درب این صرافی ها بسته خواهد شد.

 وی می افزاید: تعدادی از صرافی ها به صورت غیرمشهود فعالیت می کنند که بازرسان بانک مرکزی به صورت غیرمحسوس برای شناسایی و نحوه فعالیت این افراد ارسال می شوند و پس از شناسایی بانک مرکزی از طریق مراجع ذی صلاح اقدام خواهد کرد.

 در اصل تشدید برخورد و نظارت بر عملکرد صرافی ها از سال گذشته با افزایش نرخ دلار و ایجاد نابسامانی هایی در بازار ارز جدی تر شد.

 بانک مرکزی اسامی 627 صرافی را اعلام کرده است که برخی از آنها دارای مجوز و برخی در حال تمدید مجوز هستند، در عین حال مجوز تعدادی از صرافی ها فاقد اعتبار است یا اینکه مجوز صادره آنها باطل شده است.

 این بانک نسبت به فعالیت صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی هشدار داده و اعلام کرده است که باید صرافی ها برای فعالیت خود مجوز از بانک مرکزی دریافت نمایند و بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی ناظر بر عملکرد صرافی ها خرید و فروش و فعالیت ارزی داشته باشند، در غیر اینصورت پلمپ می شوند.

 بانک مرکزی اخیرا نامه ای هم به فرماندهی نیروی انتظامی ارسال کرده و در آن با اعلام اسامی صرافی هایی که مجاز به خرید و فروش ارز نیستند و از بانک مرکزی مجوز دریافت نکرده اند، خواستار برخورد جدی با این افراد شده است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : صرافی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 477 تاريخ : دوشنبه 19 تير 1391 ساعت: 15:03

نرم افزار Tabbles :

گویا آتی نوشت :

برای روش تگ گذاری نرم افزار ها مختلفی ارائه شده که بنده تقریبا همه آنها را تست کرده ام ولی در نهایت به این نرم افزار رسیدم ، به جرات میتوانم بگویم در بین نرم افزارهای رایگان در این رده Tabbles برترین انتخاب است .

سایت رسمی : http://tabbles.net/

لینک مستقیم دانلود آخرین نسخه Tabbles : http://tabbles.net/downloads/Tabbles_setup.exe

نسخه پرتابل هم عرضه شده و میتوانید با مراجعه به صفحه دانلود سایت آن را دانلود کنید .

توجه داشته باشید که این نرم افزار رایگان است و استفاده از آن محدودیتی در پی نخواهد داشت .

 توصیه میشود ویدیوی نحوه عملکرد Tabbles در صفحه اول سایت مشاهده شود تا کاملا با مفهموم تگ گذاری فایل و فولدر آشنا شوید . (البته ویدیو در یوتیوب آپلود شده و باید با …. باز شود!)

بعد از نصب نرم افزار به منوی کلیک راست ماوس (وقتی که روی فایل و یا فولدری کلیک راست میکنید) گزینه های زیر اضافه شده است : 

Context_Menu_Tabbles_Pictureحالا فرض میکنیم گاهنامه گویا آی تی را دانلود کرده ایم ، مهم نیست که در کجا قرار گرفته ، فقط روی آن راست کلیک کنید و گزینه Tag File را انتخاب نمایید ، پنجره ای به صورت ذیل نمایان خواهد شد :

بخش های مختلف پنجره تگ گذاری

اول تگ هایی که میخواهیم برای گاهنامه انتخاب کنیم را در ذهنمان انتخاب میکنیم مثلا : گاهنامه ، گویا آی تی ، کامپیوتر ،گاهنامه گویا آی تی ، مجله ، فارسی و … ، اکنون به لیست تگ های از قبل تعریف شده نگاهی بیندازید اگر این تگ ها وجود داشتند آنها را انتخاب کنید ، تگ های انتخاب شده به ناحیه بالا (ناحیه سبز رنگ) که در شکل مشخص شده انتقال پیدا میکنند :

یعنی شما این تگها را فعلا انتخاب کرده اید ، اگر اشتباها تگی را انتخاب کردید و به بالا رفت اشکالی ندارد ،در همان ناحیه سبز رنگ بالا روی تگهایی که نمیخواهید ،کلیک کنید تا به بخش پایین منتقل شوند .

با زیاد شدن تگها ، پیدا کردن تگ مناسب از طریق پیمایش لیست دشوار خواهد شد ، به همین خاطر در بالای لیست کادر متنی تعبیه شده تا نام تگ مورد نظر را از لیست پایین جستجو کنید ، با تایپ هر کاراکتر در این کادر نتایج محدود خواهد شد و پیدا کردن کلمه مورد نظر راحت تر .

اگر تگی در لیست وجود نداشت باید یک تگ جدید برای آن بسازیم ، برای این کار چند روش وجود دارد ولی سر راست ترین روش وارد کردن نام تگ مورد نظر در کادر جستجو و انتخاب دکمه New tabble است ، با انتخاب این گزینه پنجره ذیل نمایش داده خواهد شد :

با انتخاب دکمه Create تگ جدید اضافه خواهد شد ، به همین سادگی!

البته در این نرم افزار از یک اصطلاح دیگر با عنوان tabble به جای تگ استفاده میشود و متاسفانه چون معادل فارسی خوبی برای آن پیدا نکردم از همان واژه تگ استفاده خواهیم کرد .

برای کل یک فولدر هم میتوانید تگ/تگهایی تعریف کنید ، مثلا فرض کنید فولدری در سیستم خود دارید که تمامی مطالب مربوط به گویا آی تی را در آن قرارمیدهید ، این فولدر ممکن است شامل فایل های مختلفی و از انواع مختلفی باشد و انتخاب تگ برای تک تک فایل ها در این حالت ممکن نیست و یا حداقل خیلی دشوار خواهد بود ، اینجا میتوانیم خیلی سریع برای کل فولدر تگ/تگهایی انتخاب کنیم و بعدا در یک فرصت مناسب برای فایلهای آن تگهای مناسبی تعریف کنیم .

وقتی روی یک فولدر کلیک راست میکنیم به جای Tag Folder ، Tag File ظاهر خواهد شد ، با کلیک روی این گزینه پنجره زیر ظاهر میشود :

با انتخاب گزینه Tag the folder فقط فولدر تگ گذاری خواهد شد و زمانی که این تگ را بعدا جستجو کنیم فقط فولدر به ما نمایش داده خواهد شد و فایل های داخل آن نمایش داده نخواهد شد ولی گزینه بعدی تگ را برای فولدر و تمام فایلهای داخل آن تعریف میکند و زمانی که تگ را جستجو کردید فایلهای داخل آن هم به عنوان نتایج ظاهر خواهد شد .

 بعد از انتخاب گزینه مورد نظر ok کنید تا فولدر تگ گذاری شود .

 

حال که تگهای مورد نظر خود را تعریف کردیم چگونه از آنها استفاده کنیم؟

 هر جایی از ویندوز هستید مهم نیست فقط هر زمانی که خواستید کلیدهای Alt+C را فشار دهید تا پنجره جستجوی تگ ها باز شود ، مثلا شما میخواهید گاهنامه گویا آی تی را جستجو کنید ، تگ های مورد نظر را جستجو و انتخاب کنید ، مثلا : گاهنامه ،  مجله ، گویا آی تی و … ، و در پایان Enter بزنید (و یا دکمه open ) ،

من در اینجا به عنوان مثال قصد دارم دنبال مطالب آموزش در مورد فتوشاپ بگردم ، ابتدا  Alt+C را میزنم و تگ های Graphic ,Photoshop,Magazin را انتخاب میکنم به این صورت :

حالا Enter میزنم یا open ، پنجره نتایج باز خواهد شد :

میبینید که چیزی پیدا نشد ، ولی صبر کنید شاید همه تگهایی که ما وارد کرده ایم قبلا برای این فایل انتخاب نشده ! پس باید بعضی از تگ ها را برداریم ، طبق تصویر بالا در ناحیه سبز رنگ روی هر تگی که میخواهید برداشته شود دوبار کلیک کنید (اگر پنجره ای ظاهر شد ok کنید) ، اگر باز هم نتیجه ای وجود نداشت این کار را ادامه دهید تا نتایجی ظاهر شود ، مثلا من تگ Magazine را برداشتم و به نتایج زیر رسیدم :

شاید باز هم اگر تگ ها را کم و زیاد کنیم به نتایج بهتری برسیم ، در هر حال همانطور که مشاهده میکنید ما فقط داریم با تگ ها بازی میکنیم و خیلی هم انعطاف زیادی دارد ، چیزی شبیه موتورهای جستجو که با ترفند های خاصی میتوانیم به نتایج بهتری برسیم ، توضیحات ارائه شده فقط برای آشنایی اولیه با این نرم افزار بود ، این نرم افزار نکات بسیاری دارد که به مرور زمان با آنها آشنا خواهید شد .

همانطور که دیدید در روش قبلی ما فقط باید در فولدر های تو در تو پیمایش میکردیم و از این فولدر به آن فولدر میرفتیم و یا جستجو بر اساس نام فایل ، ولی اینجا همه کار ها در یک پنجره واحد صورت میگیرد ، آنجا نحوه طبقه بندی فایل ها و فولدر ها به صورت فیزیکی هنر بود ولی اینجا انتخاب تگ های مناسب و روش جستجوی تگها هنر محسوب میشود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر amt بازدید : 715 تاريخ : يکشنبه 18 تير 1391 ساعت: 22:05

به طور قدیمی، برای ایجاد یک پوشه جدید در ویندوز باید با کلیک راست کردن و کلیک بر روی گزینه پوشه جدید (New Folder) یک پوشه جدید ایجاد کنید . در حال حاضر قصد داریم به شما یک برنامه رایگان را معرفی کنیم با نام پوشه‌های هوشمند، این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که به کمک یک ترفند بسیار جدید در ویندوز خود براحتی یک پوشه جدید ایجاد کنید. البته این ترفند نرم‌افزار برای کسانی که دارای فایل‌های زیادی هستند و باید فولدرهای مختلف را در ویندوز خود ایجاد کنند این عمل باعث تسریع در کار و سرعت عمل بالا می‌شود.

این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که به کمک کشیدن و رها کردن به راحتی یک پوشه جدید ایجاد کنید . بعد از ایجاد پوشه جدید تمام فایل‌های کشیده شده به راحتی به این پوشه منتقل می‌شوند و خود در یک پوشه جدید قرار می‌گیرند. اگر هدف شما در کشیدن پوشه در فایل جدید باشد براحتی با یک رفت و برگشت پوشه قبلی را حذف کرد و کلیه اطلاعات شما را به پوشه جدید منتقل می‌کند.

زمانی که شما عمل کشیدن و رها کردن فایل‌ها را انجام می‌دهید، از شما خواسته خواهد شد که نام پوشه خود را انتخاب کنید. و حتی اگر پوشه خود را هم نامگذاری نکنید خود نرم‌افزار برای شما نامگذاری می‌کند به نامهای پوشه۱ و پوشه ۲ .

یکی از بهترین مزایای این نرم‌افزار اینست که نیازی نیست وارد برنامه شوید و کار انتقال پوشه را در نرم‌افزار انجام دهید.  فقط کافی است که برنامه را اجرا کنید بصورت اتوماتیک کلیه انتقالهای پوشه خود را انجام دهید.

این نرم‌افزار با کلیه پسوندها هماهنگ است و بدون مشکل در سیستم‌ها اجرا می‌شود. 

پوشه‌های هوشمند بر روی ویندوز۷، ویندوز ویستا، ویندوز اکس‌پی کار می‌کند . و داری سیستم‌عامل‌های ۳۲ و ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کند.

پوشه‌های هوشمند را می‌توانید همینک دانلود کنید

گویا آتی آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : پوشه هوشمند, نویسنده : مدیر amt بازدید : 567 تاريخ : يکشنبه 18 تير 1391 ساعت: 21:52

روایت رضا داودنژاد از روزهای بیماری / به همه خیلی سخت گذشت + عکس 
سینما - رضا داودنژاد بعد از گذراندن یک دوره طولانی درمان و به گفته خودش تحمل روزهای سخت بالاخره به خانه بازگشت.
رضا داودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا از دلیل بیماری و روزهای بستری شدن در بیمارستان «نمازی» شیراز گفته است. بخش‌های از این گفت‌وگو را می‌خوانید:
 
- اصل داستان مریضی من این بود که زمانی بسیار چاق شدم و چاقی بیش از حد، باعث شد چربی دور کبدم را بگیرد. چهار سال سعی کردم که لاغرتر شوم و چربی‌های دور کبد هم شروع کرد به آب شدن. در این شرایط کبد باید دو برابر حالت عادی کار می‌کرد، اما نکته مهم اینجا بود که من پس از دو سال به دلیل مشغله کاری و بی‌توجهی، داروهایی که دکتر برای کم کردن وزن به من داده بود استفاده نمی‌کردم. در واقع وقتی می‌دیدم خوب وزن کم می‌کنم، فکر می‌کردم همه چیز ردیف است در حالی که کبدم مدام در حال بدتر شدن بود.
 
- آخرین کارم سریالی بود که عید نوروز با نام «فراموشی» پخش شد. من قبل از این سریال هم چند ماهی بسیار پرکار بودم. در مدتی که در «فراموشی» بازی می‌کردم، حدود هفت ماه بود که فشار کاری بسیار زیادی را تحمل کرده بودم. همین فشار باعث پیشرفت مریضی من شد. آن زمان خیلی بی‌حال بودم و اشتهایم کامل از بین رفته بود، اما نمی‌دانستم مشکلم چیست و مدام سرم را با کار گرم می‌کردم. آن‌قدر اشتها نداشتم که در روز شاید فقط یک وعده سالاد می‌خوردم و آقای سلطانی (کارگردان «فراموشی») و بچه‌‌های دیگر می‌گفتند که تو داری خودکشی می‌کنی! اما دست خودم نبود اشتها نداشتم.
 
- کبد عضوی است که اگر 90 یا 95 درصدش دچار مشکل نشود، بیمار متوجه نمی‌شود که چه بلایی برسر او آمده است. اتفاقا مرگ براثر مشکل کبدی هم درد ندارد. خلاصه اگر یک هفته دیرتر به شیراز منتقل شده بودم به کما می‌رفتم
 
- زمانی که به شیراز رفتم، شایعه خیلی زیاد بود. یک‌سری می‌گفتند چون فلانی بازیگر بوده،‌ زودتر و خارج از نوبت عملش کرده بودند، در صورتی که مدارک پزشکی من نشان می‌دهد که چرا بلافاصله پس از انتقال به شیراز زیر تیغ جراحی رفتم.
 
- در آزمایش‌های مربوط به کبد، آزمایشی وجود دارد که «بیلی‌روبین» هر فردی را اندازه می‌گیرد و این شاخصه در یک آدم سالم و عادی معادل 1/3 است. در بخش ما که مربوط به پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز بود، بیمارانی که وضعیت‌شان خیلی حاد بود، «بیلی‌ربیون»‌شان عدد 25 را نشان می‌داد، اما هنگامی که از من آزمایش گرفتند دیدند که «بیلی‌روبین» 40 است! یعنی یک چیزی بعد از وضعیت اورژانسی.


 
- در کمیسیون پزشکی غیر از تیم دکتر آقای ملک‌حسینی که دکتر جراح من بودند، باید یک پزشک دیگر هم وضعیتم را تایید می‌کرد و جالب است که آن پزشک به پدرم گفته بود که برای عمل شاید یکی، دو روز بیشتر فرصت نداشته باشم یعنی تا این حد وضعیتم وخیم بود، اما نمی‌دانم چرا برخی آن شایعات را مطرح کردند.
 
- واقعا باید با آن وضعیتم از تیم دکتر آقای ملک حسینی و پرسنل بیمارستان نمازی شیراز تشکر کنم. اتفاقی که سالانه در این بیمارستان می‌افتد بسیار خاص است. آن‌طور که من پرسیدم، سال قبل 370 پیوند کبد در بیمارستان نمازی انجام شده و در سه ماهه نخست امسال هم تنها 100 پیوند کبد داشته‌اند. با این فشردگی عمل‌ها تصور کنید که باید چقدر فکرشان مشغول باشد. بعضی وقت‌ها، با تیم جراحی یا پرسنل صحبت می‌کردم و کم کم در روز‌های آخر این که بگویند دو سه روز است که به خانه نرفته‌اند برایم عادی شده بود.
 
- دم در این شرایط، اخلاقش تند شود یا طبیعی است که حوصله نداشته باشد، اما انگار دکتر ملک حسینی، تیمش و پرسنل بیمارستان کمی از آدمیزاد با آن تعاریف ما بدور هستند! چون رفتارشان آنقدر مهربانانه است که نمی‌توانم توصیفش کنم.
 
- اگر کسی شیراز نرفته باشد شاید متوجه نشود که چه می‌گویم، اما مردم شیراز خیلی خاص هستند. خیلی خوش هستند و واقعا تهران در مقابل شیراز شهر مردگان است! آن‌قدر مهربان هستند که از معاشرت با آن‌ها خسته نمی‌شوید و اتفاقا خیلی هم هوای‌تان را دارند.
 
-فعلا سرکار نمی‌توانم بروم. بازی در یکی از سریال‌های مناسبتی ماه رمضان پیشنهاد شد که تیم سازنده خیلی هم با شرایط من کنار می‌آمدند، اما من الان بیش از چهار پنج ساعت که بیرون می‌مانم خسته می‌شوم در حالی که کار بازیگری نیاز به تلاش 10، 12 ساعته در روز دارد و برای من چنین کاری بسیار سخت و در حال حاضر نشدنی است. به هر صورت دیدم هم آن‌ها اذیت می‌شوند و هم من. به همین دلیل تصمیم گرفتم چند ماهی را استراحت کنم.
 
- برخی از مردم هم می‌گویند وقتی تپل بودی، بانمک‌تر بودی. حتی خانمی در فرودگاه با بغض به من گفت؛ پسرم چرا اینقدر لاغر کردی؟ من تو را که می‌دیدم یاد پسرم می‌افتادم که در خارج از کشور زندگی می‌کند. ما تو را همانطور که بودی دوست داشتیم.
 
- در هر صورت این نوع علاقه مردم است، اما من دوست داشتم کمی هم نقش‌های متفاوت بازی کنم. شاید تهیه‌کننده‌ها بگویند ما تو را آنگونه که قبلا بودی دوست داشتیم. به خاطر همین من از بچگی در کار تولید فعالیت کردم و زیر و بم آن را بلدم. اگر با سیستم بدنی جدیدم کسی دوست نداشته باشد من را در فیلمش بازی دهد، می‌توانم برای خودم پارتی بازی کنم و در فیلم‌هایی که خودم در تولیدش نقش دارم، رل‌هایی را بازی کنم.
 
- کلا در این مدت، خانواده‌ام خیلی اذیت شدند. در مدتی که بستری بودم، عمه، پسرعمه، مادربزرگ، پدر، همسر و پدر همسرم به صورت مداوم در کنارم بودند و به همه خیلی سخت گذشت. طوری که وقتی که دیروز به همراه همسرم وارد خانه شدیم، احساس کردیم که چند سالی را ایران نبودیم و البته حضور در خانه برایمان به شکل یک آرزو در آمده بود.
 
- مسئولان مختلفی پیگیر کارهایم بودند. از تلویزیون، آقای پورمحمدی (رئیس شبکه سوم سیما) واقعا لطف داشتند و از ابتدا تا انتهای مریضی‌، وضعیتم را پیگیری می‌کردند. خانم دکتر دستجردی (وزیر بهداشت) هم خیلی به ما کمک کرد. همان اوایل آقای شمقدری، آقای میرعلائی و آقای مسچی هم به دیدنم آمدند و پیگیر وضعیت بیمه‌ای‌ام بودند. باید از همه این مسئولان تشکر کنم.
 
- داستان بیمه در کشور ما واقعا جالب است. مثلا جعبه قرص 10 هزار تومان با بیمه می‌شود 2 هزار و 700 تومان، اما من در پیوند کبد، باید قرص‌هایی که هرکدام از آن‌ها 200 هزارتومان است و یا آمپول یک میلیون تومانی مصرف کنم که هیچ‌کدام جزو بیمه نیستند!
 
- یک دوره مصرف آنتی‌بیوتیک برای کسی که پیوند کبد کرده، حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد و این فقط شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود. واقعا اگر کمک خیرین نبود، نمی‌توان متصور بود که مثلا یک کارگر یا کارمند و یا خیلی‌های دیگر بتوانند از پس چنین هزینه‌ای بربیاید
 
- آرزویم این است که فرهنگ اهدای عضو در خانواده‌ها جا بیفتد. من خودم پنج سال قبل کارت اهدای عضو گرفتم و دیدیم که چگونه به کمک دیگران در این زمینه نیازمند شدم. باید از خانواده مرحوم محمدرضا کاکاوند هم که کبد ایشان را گرفتم و علاوه بر من به چهار فرد دیگر هم زندگی بخشید، تشکر کنم.
 
- مرحوم کاکاوند یکی از خطاطان معروف شیرازی بودند که قرآن، نهج‌البلاغه و دیوان حافظ را با خط زیبای خود به نگارش در آورده بود و خانواده و فرزندان بسیار محجوبی داشت. جالب است بدانید که همسر و مادر مرحوم کاکاوند خودشان من را انتخاب کرده بودند و گفته بودند که کبد ایشان به من پیوند زده شود.
 
- نمی‌توانم لطف مردم را فراموش کنم. در این 15، 16 سال که در تلویزیون و سینما بازی می‌کنم، مدام افراد در خیابان دورم جمع می‌شدند و یا از دور و نزدیک سلام می‌کردند، اما وقتی در این شرایط قرار گرفتم، تازه متوجه شدم که مردم تا چه حد به من لطف دارند. خیلی‌ها از شهرستان‌های مختلف تماس می‌گرفتند و برایم دعا می‌کردند و خیلی های دیگر هم وقتی مرا می‌بینند آن‌قدر ابراز لطف می‌کند که نمی‌دانم چه بگویم. این حد از لطف و علاقه مردم را تا همین چند وقت قبل درک نمی‌کردم و برایم عجیب و غیرقابل باور بود.
 
- من در بیمارستان نمازی، مریض کبدی دیدم که در عرض یک‌سال و نیم کبدش نابود شده بود چون از این قرص‌های ماهواره‌ای ریزش مو یا قرص لاغری خورده بود. در شیراز تا دلتان بخواهد افرادی هستند که از این قرص‌های ماهواره‌ای یا کبدشان از بین رفته بود یا سرطان گرفته بودند. مردی بود که آنجا می‌گفت تا همین چند روز قبل اصلا نمی‌دانسته کبد کجای بدن است، اما همسرش به دلیل مصرف قرص‌های ریزش مو، در عرض یک‌ماه‌ و نیم، 90 درصد کبدش از بین رفته و به پیوند کبد نیاز داشت. من از مردم خواهش می‌کنم که از این قرص‌ها که هر روز انواع اقسام‌شان برای ریزش مو، افزایش قد، کاهش و افزایش وزن، ترک اعتیاد و ... بیشتر می‌شود، استفاده نکنند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : بیماری رضا داودنژاد , نویسنده : مدیر amt بازدید : 602 تاريخ : شنبه 24 تير 1391 ساعت: 14:01


تهران - سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به این كه، امروز شاهد تشكیل بازار موازی ارز هستیم گفت: تك نرخی كردن ارز اولویت اول دولت است.
     
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'سید شمس الدین حسینی' روز یكشنبه در حاشیه مراسم اعلان رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی، در جمع خبرنگاران گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه، نظام ارزی كشور، نظامی شناور عنوان شده است.

وی تاكید كرد: این نظام تلویحا دربر دارنده این است كه نظام ارزی كشور باید تك نرخی باشد تا بتوان دامنه نوسان آن را مدیریت كرد.

وی اضافه كرد: با توجه به مجموعه دلایل گفته و ناگفته، امروز بازار موازی ارز داریم، اما دغدغه ما تك نرخی كردن ارز است.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد طرح جدید نمایندگان مجلس برای چند نرخی شدن ارز گفت: اولویت اول و بهینه ما در دولت تك نرخی كردن ارز است.

به گفته وی، نگاه دولت به سمت ارائه طرحی است كه به سمت تك نرخی شدن ارز حركت كنیم تا بتوانیم نرخ‌های حباب دار برآمده از نوسانات ارزی را نیز تعدیل كنیم.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ارز تک نرخی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 420 تاريخ : يکشنبه 18 تير 1391 ساعت: 20:39

گویا آتی نوشت :

کنترل پنل ویندوزهای ۷ و ویستا گرچه کارآمد و مرتب است، هنوزهم به سادگی تمام گزینه های دلخواه کاربران را در اختیارشان نمی گذارد. چه می شد اگر تمام تنظیمات ویندوز را در یک مکان دراختیار داشتیم

اگر دسترسی به قابلیت ها، تنظیمات و اپلت های ویندوز ویستا یا ویندوز ۷ برایتان دشوار است و دوست ندارید هر بار سفری به اعماق کنترل پنل داشه باشید، باید آماده کمی جادوگری شوید.

با این کار می توانید پوشه ای بسازید که تمام تنظیمات شناخته و ناشناخته ویندوز را در خود جای می دهد. بی دلیل نیست که مایکروسافت نام این پوشه را God Mode گذاشته است.

برای شروع کار، در محل مورد نظرتان پوشه ای جدیدبسازید و سپس نام پوشه را به صورت زیر تغییر دهید:

ترفند God mode در ویندوز 7

این همان تنها کاری است که شما باید انجام دهید.

البته شما به جای Everything  نام دلخواه خودتان را برای پوشه بگذارید. پس از این نام یک نقطه بگذارید، کروشه باز و در پی آن کدی که در بالا می بینید را مو به مو وارد کنید.

کد دقیقا باید به همین شکل تایپ شود و کروشه ها هم باید بیاید. حالا نفس تان را در سینه حبس کنید و کلید Enter  را فشار دهید.

می بینید که با کامل شدن جادو، آیکون پوشه عوض می شود و ظاهر باکلاسی پیدا می کند. در ضمن کد عجیب و غریبی هم که وارد کردید دیگر دیده نمی شود و نام پوشه همان است که در ابتدای کد اوردید.

پوشه را باز کنید و محتویاتش را ببینید. هر چیزی در این پوشه پیدا می شود از جمله گزینه های Action Center , Network and Sharing center، گزینه های بخش Power، ابزارهای عیب یابی ویندوز، کنترل های حساب کاربری، ابزارهای مدیریت و … این پوشه همراه با ۲۵۰ قابلیت نهفته در آن در اختیار شما است.

دسترسی به تمام تنظیمات در یک پوشه

منبع: http://www.dkszone.net/what-is-god-mode-and-how-to-create-one-in-windows-7?utm_source=feedbuer&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+dkszone+%28dkszone%29

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ترفند ویندوز سون ,کنترل پنل در یک پوشه, نویسنده : مدیر amt بازدید : 502 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 21:24

رادر «گابريل گارسيا ماركز» اعلام كرد، اين چهره‌ي سرشناس ادبيات دنيا به بيماري جنون مبتلا شده است.

 به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «جيمي گارسيا ماركز»، برادر رمان‌نويس برنده‌ي نوبل ادبيات، طي يك سخنراني اعلام كرد، برادرش علاوه‌ بر آلزايمر، از بيماري جنون نيز رنج مي‌برد.

 وي در سخنراني‌اي كه براي دانشجويان دانشگاهي در شهر «كارتاژينا» ايراد مي‌كرد، گفت، برادر 85ساله‌اش دائما با او تماس تلفني مي‌گيرد و سؤالات تكراري و ابتدايي مي‌پرسد.

 برادر ماركز اظهار كرد: حافظه‌ي ماركز دچار مشكل شده است و من گاهي گريه مي‌كنم؛ زيرا احساس مي‌كنم دارم او را از دست مي‌دهم.

 «جيمي گارسيا ماركز» اولين عضو خانواده‌ي اين نويسنده سرشناس است كه در جمعي عمومي درباره مشكل «گابو» صحبت مي‌كند. به گفته‌ي او، خالق «صد سال تنهايي» از نوشتن دست كشيده است.

 او همچنين گفت: ماركز از لحاظ فيزيكي مشكلي ندارد؛ اما مدت زيادي است كه از جنون رنج مي‌برد. او همچنان حس اشتياق‌، لذت‌ و طنزي را كه پيش از اين داشت، دارد. اين بيماري‌اي است كه در خانواده‌ي ما موروثي است.

 كم‌تر از يك ماه قبل بود كه «پليني مندوزا آپوليوس» ـ دوست نزديك ماركز ـ در مصاحبه‌ با يك روزنامه‌ي شيليايي اعلام كرد، اين نويسنده‌ي‌ معروف كلمبيايي به تدريج حافظه‌اش را از دست مي‌دهد و صداي آشنايانش را نمي‌شناسد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : مارکز, نویسنده : مدیر amt بازدید : 475 تاريخ : شنبه 17 تير 1391 ساعت: 20:36